Sidor

torsdag 24 september 2009

Såhär bra har vi det.


En kopp te och Idol som avlöses av Lyxfällan. Efter middagen snurrade vi omkring i Klingsta och tjuvkikade på hus innan jag och Tia gjorde norrabergets kolsvarta skogar med cykeln. Det brände lite i skinkorna efter backen opp till Haga :) Men det var himla skönt att vara för sig själv ett tag trots andan i halsen när jag kom på att det var lika långt tillbaka som det var framåt - och det lät konstigt i skogen.
Iallafall är livet rätt gott när man lutar sig tillbaka med fårullstofflorna på och inser att man inte är så slösaktig när allt kommer omkring, iallafall inte när man jämför sig med idioterna i Lyxfällan...
Men ack så trött man blir av att jobba heltid! Och det värsta jag vet är att leva inrutat; äta, sova, jobba...
Tur att jag är ledig tre vardagar nästa vecka, prisad vare sjuttiofemprocentstjänsterna!
Nu längtar jag efter min systerdotters knubbiga ansikte men jag får väl nöja mig med Niklases håriga haka!
G'natt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja hurde a de va nan som sitt e troll härmä norra berget narst, int kan efäll ha vure dä du hurde på cykel turen? men håcken kan veta, dä fins mytje smott å gott häri skogan!
Se opp för trolla, å ha en bra dag!
Din Far å Käret Morfarn!

Famse sa...

Håriga hakor....mmmm....underbart...på killar helst

S as in Supermom sa...

Å här sitter jag med två sjuka ungar å en man som jobbar hela helgen, jag är inte ett dugg avis på dig ;)

Lill siss sa...

Ledig 3 dagar?!?!! Boka in din syster och systerdotter på ett besök? =)