Sidor

söndag 6 september 2009

Mitt lilla hjärta!

Älskade lilla tjockunge <3

Om jag kommer känna
starkare för mina egna
barn än vad jag gör för
Junie kommer jag sprängas!


Nu har vi dagens aktiviteter avklarade och medan Niklas kollar på skitdålig svensk film så går jag min nätrunda. Lite huvudvärk kvar efter tvåglasvinsvep igår tillsammans med familjen på landet men det är på bättringsvägen och sådana gånger får man ju inte annat än skylla sig själv. Hoppas bara vi inte drog med oss förkylningar och öroninflammation därifrån. Imorgon ska jag vara hundvakt åt Niklas mosters tre whippar då de flyttar sitt bohag från Sundsvalls värsta gata. Jag satsar på att kunna vara ute större delen av dagen och hoppas jag inte stöter på någon av alla de björnar som verkar stryka omkring Medelpad :/ Vi har hittat ett underbart hus på Alnö men som sagt, björnar ...

Freestyleuppvisningen idag på Sundsvalls Brukshundklubb var inget att ropa hej för direkt. Ingen som helst glädje i vårt ofullständiga program från varken min eller Tias sida, men ungarna verkade vara nöjda när de gick hem iallafall och det är ju huvudsaken. Tränade lite LK1 innan jag tryckte en hamburgare från Bigboy och det gick snäppet bättre. Två veckor kvar till tävling igen och vi är mer än redo!
När jag väl var hemma lyste det som värsta juldekorationen på instrumentbrädan! Oljelampa, motorstyrningslampa och EPC-lampa. Nu har jag lust att slänga en tändsticka i baksätet och äta popcorn medan skodan får en ond, bråd död. Blocket finkammas igen efter någonting som håller längre än tre veckor. Typ en gammal jävla Volvo som man iallafall kan tejpa ihop om något strular. *morr*

Nu har Fina tagit med sig Leia till Uppsala och avskedet kändes plötsligt väldigt nära. När svartbjörnen varit kvar här hos oss känns det som en del av Fina varit kvar också och hon har ju verkligen MÅSTA kommit tillbaka. Nu känns det jätteledsamt och jag saknar verkligen att ha henne nära :( Både Leia och Fina. Vi är så otroligt olika och ändå känns det som jag känt henne hela mitt liv! Hon känns ofta lika mycket syster som mina andra två. Jag är verkligen jättejättejättejättedålig på att hålla kontakten med mina vänner även om de betyder så mycket och jag vet att Fina inte gillar telefonsamtal så det blir väl gammal hederlig brevväxling, som för den delen är alldeles för underskattat :)

Well, bakismagen kurrar igen så. Herrå!

5 kommentarer:

S as in Supermom sa...

Vi har en ihoptejpad gammal jävla Volvo! Ska jag skicka silvertejpen? ;) Kram

Malin sa...

du är en pärla. vet du det?

Fampanbampan sa...

..ja o ringla lite smält smör över popcornen..

Fina sa...

Baby, kunde inte ens hålla tillbaka tårarna. SAKNAR DIG! Vet inte hur jag ska klara av att inte se dig varje dag. Om du bättrar dig med kontakten så ska jag bättra mig med telefonsamtalen.. + alla brev och besök och inplanerade vandringssemestrar och en massa annat. Vi kommer INTE tappa bort varandra. Du betyder för mycket för det vännen. Älskar dig.

Leia sa...

Svartbjörnen hälsar att hon saknar er också :) Och längtar efter sin lillasyster