Sidor

onsdag 23 september 2009

Kul!


Nummerlappen och allt annat jox inför Nordichallenutställningen damp ner med posten idag. Jättekul! Spännande skulle det bli när jag betalade över trehundra pix till SKK och sen trehundranånting till för anmälan. Många hundar att titta på blir det, kanske surra med lite kelpiefolk, och annat löst folk också då såklart.
Men EN kelpie!! EN!! Aaaaaaaargh! Var är alla? Min hund är för tjock och har för smala ben och för ljusa ögon och för mycket vita hår på bröstet och förmodligen för stora öron fortfarande. Men vi är med för att ha en kul dag och göra sånt där man gör på utställning; dricker kaffe och pratar i oändlighet. Skrattar lite åt de tokiga människorna med pälsraser som kammar och kammar och klipper lite och kammar igen. Själv drog man bort några barrstrån från hundens fana (inte för att Tia har det heller) efter morgonpromenaden. Men hur fungerar det då egentligen tänker jag? Hur många gånger går man på utställning och får 1:a med HP - endast? Och kommer man längre än så så är det väl det där med brukset för att få championat?
Inte för att jag gillar när man står utanför en ring med bulldoggar som hasar sig fram när strupen sväller eller basset där de kliver på sitt eget skinnbehäng eller pomeranian som har huvudet direkt på skuldrorna och helt raka vinklar :) Men känslan av ett stort jävla plåtslott fullt med hundar går inte av för hackor!
Vi ses i oktober väl?

3 kommentarer:

Jenny sa...

Tack för din kommentar i min blog.
"Plåtslott fullt med hundar", hahahaha! Underbart. Dit ska jag också, men på söndagen. Passar i alla fll på att önska er lycka till!

Anonym sa...

Ja, utställning tytje jäg ä helt fel! Dum si ätte va hårfärg hunna ha å ätte hur hög eller låg dum ä å ä nan ting tå deranne inte ätte bestämda normer kan int hun fo ett 1,A pris. Å då kan de ändå kanske vära den mest kvalitativa hun just då. Dum skulle å si ätte hur Husse å Matte rör säg lamä hun däri ringen. Då kanske de int blev så mange 1,a prisa!
Hunlös Morfarn!

Anonym sa...

Å herre gud vad mycket facktermer! Fattar nada! Nåja, jag läser så gärna ändå. Kram moster