Sidor

tisdag 1 september 2009

Bergatroll & tvättberg.





I måndags hade jag & Tia första träffen på Freestyle steg 2 och jag som trodde det skulle bli långa två och en halv timme var helt lyrisk då klockan slog nio och tiden var ute för dagen. Nu hade vi turen att de flesta av de moment som var med är inlärda redan, som "face" (gå sidledes med varandra, nos mot nos), "snurra" och "spinn" (snurra höger respektive vänster varv), "slalom" (gå slalom mellan vartannat ben) och vanlig fotposition så vi behövde inte traggla om och om igen. Men "target" (följa, alt dutta med nosen mot handflata eller targetsticka) har vi inte fäst oss alltför ofta vid så det fick vi använda hjärnan ordentligt till jag och chokladskräpet, vilket var KUL och faan, vi är ett jäkligt bra team hon och jag. "Right" (fotposition på höger sida) är ett moment vi inte heller har speciellt mycket koll på så nu blir det hårdträning. Freestyletävlingen här i Sundsvall är ju den 17 oktober så målet är utstakat. Och den 18:e är det ju dags för LP:n i lydnadsklass 1 tycker jag. Man lever ju på hoppet sägs det ju... :)

Nu är fyra av nio födelsedagspresenter fixade och jag är rätt stolt över min insats denna onsdagmorgon. Ett roligt evenemang är inbokat också då en av födelsedagsbarnen fyller 30!
Det är några punkter kvar på todolistan, blandannat ta ur alla böcker ur bokhyllorna och byta plats på dem. Känns lite motigt men känner jag mig själv rätt så är det klart till kvällen. Men nu vankas det valpkel i Matfors och lite träning på planen så det får ändå vänta tills senare.
Idag har jag även beställt kulor av rödcederträ tillsammans med Malin för att förhindra av vår garderob också invaderas av äckliga klädätarlarver. Igår var hela familjen Backlund/Nilsson här och tvättade några av sina tio säckar textilier :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Rolet å si va fart dä ä på däg. A'hennen ärä lågt nu na tag. N'Jon, Mora å jäg feck nan förkylning sum Jon drog hem ättä han börd skola. Ja tro inte att dä ä svininfluensa då ingen tå oss ha vurte mer grislik än vanlet. Va åt Birsta i går å köfte nan amunition, 20.skott 1095.kr på prise kan man ju rakt tro att de ä na självsökande missiler ja skjut mä. Sen feck ja besöke 5.ställa för ti å fo tag på nan bensin ti motorsåga? Haru hurt så jävlet! Men de va slut mest allestarns. Hem fort å dit på sänga lagom ruten i sinne!
I dag jobba Mora å gär e besök tell Ingela å a'Junie.
Ja ha luva å hålle mä i stillhet då ja ha lite feber.
Kul då å si att dä fins folke mä farta ti. Ha ä! Å ä rädd om i!
Hängig Morfarn!