Sidor

onsdag 12 augusti 2009

Semester och SÅ mycket att göra ...


Min vän Challis' nyaste familjemedlem; blandisen Linnie.
Så söt att man smälter ...


I tisdags landade vi på hemmaplan igen efter sex dagars semestrande hos familj och vänner. Prisad vare Kåvepenin faktiskt för annars hade de soliga dagarna tillbringats i soffan och det hade känts så förbaskat bortkastat. De första dagarna sälade vi omkring hos Niklas pappa och blev bortskämda, mest jag såklart då min man köpte mig jeanskjol, jacka, linnen och en söt tunika. Barnsligt själaglad blev jag. Hett som faen var det i hufvudstaden också och huden har blivit svagt pepparkaksbrun istället för mjölkvit.
På lördagmorgon dumpade jag Niklas och tog med mig Challis och Linnie ner till Fam i Linköping där vi gottade oss i lantlig luft, skratt, hästdoft, gräs under fötterna, glada hundar och ett lugn som inte finns någon annanstans. Jag saknar dem redan!
Det blev ett stopp i Västerås hos Niklas bror med familj med ännu ett mål god mat och trevligt sällskap innan vi tankade skräpskodan och äntligen åkte hemåt. Home crap home, som Niklas brukar säga.

Idag har lägenheten "gåtts igenom" som jag brukar säga och saker sorteras, byter plats och slängs. Imorgon fyller Niklas 29 (shit!) så smörgåstårtan dukas fram 12:00 och innan dess ska det städas och rastas hundar. På kvällen är det Matfors BHK som gäller, med genrep inför tävlingen på lördag och så ska vi väl leta några förirrade människor i skogen :)
Nu ikväll tränades det en kortis på Sundsvalls BHK och Tia gick naturligtvis som en klocka! Bra det, men jag har "omanmält" mig med Linnéas Caruso på lördag istället eftersom Tia började löpa imorse. SKIT.
Även om jag helst vill ta LP1 med Tia innan vintern så är det ju inte dumt att få lite tävlingserfarenhet fast med en annan hund. Hoppas bara han vill samarbeta :) Om inte Leia var så skräpig och åt meducin för tillfället hade jag kunnat testa med henne, men så är det på livet. Snällt att jag får låna en av Linnéas iallafall. Hur skulle det vara med en hund till..............................?

Det är så mycket jag vill göra! Från små saker som att måla om möbler, sy en kudde eller köpa nya sängkläder till att läsa till något jag verkligen vill jobba som, starta eget eller köpa en gård. Ett steg skulle vara att kanske gå en fotokurs... Att ha haft systemkamera i två eller tre år och inte ha en aning om vad slutartid, bländare och sånt krafs är för något är ju fan skandal! Livet har gått från en jag-är-ganska-nöjd-där-jag-är-fas till en där jag känner att jag vill utvecklas ett steg, hur vet jag inte än. Men vad vore målet utan själva resan?

Idag är det iallafall ännu en kväll av semestern och jag ska ta en varm dusch, poppa lite popcorn och slå på en förhoppningsvis bra film...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad häftigt! Lovikka började också löpa i morse!
Kram från Hanna & Lovikka & Frasse

Anonym sa...

Jäg jet säge att dä ä rolet att dä ha kumme na nytt härpå skärmen. Men dä ä brano likt e reklambla, man läs å dä ä sanninger å drömmer om vartannat, å därpå siste raa stårä va altihopa syfte på igentligen! Men hadd du köft e hanhun hadd du komme unna dä här mä löptien. Men säkert hadd dä vure na anne sum hadd gjort dä nödvändet å köp en hun tell ändå.
I alla fall ä vi gla att i ä välbehullen hemme igen! Nog tro ja de va nan rå mä e hun tell i sinom ti. Jäg tytje du ha it så mytjen ti över för na fler hunner, vi vell ju å si er nan gång emellanåt. Nu si vi fram mot fredan, å att fo rå om i na tag. Men kör värnomt, å ta i välbehullen n'hann sistbiten å! Många VARMA Kramar fråmn Käret Morfarn & Mora!