Sidor

tisdag 4 augusti 2009

Herrå!

Jag har fått träffa Cilla&Roggas Sixten,
på håll då såklart pågrund av sjukan.
Men söt som socker är han!



Fina som romersk krigare & hjärtat mitt som massaj
på maskeraden i fredag :)
Fina va? (haha)


Imorgon åker vi till svärfar i fyra dagar och sedan skiljs vi åt för att hälsa på varsina kompisar längre neråt landet. Två veckors semester kommer gå i rasande fart!
Under veckan ska jag & Tia träna varje dag, nästa tävling är ju på lördag då vi kommit hem *svälj* Den här gången har jag dock inte lika höga krav eller press på mig med tanke på att vi tränat ganska lite sen sist. Motivationen har inte funnits där i och med att jobbet tagit rätt så mycket energi och sedan när det inte blev någon valp, men nu när jaget tillbaka där det ska vara så det är dags att krypa ur skalet och börja engagera sig i livet igen. Man är sin egen lyckas smed som jag brukar säga. Så gott det går iallafall.
I fredags var vi bjuden på maskerad och hade fått i uppgift att klä ut oss som någonting från Kenya. Massaj och bondkvinna blev resultatet och jag tycker vi lyckades rätt bra trots en och en halv timmes kladd med mörk hudfärg som hamnade mer i handfatet än i ansiktet. Kul hade vi iallafall!
På lördagseftermiddagen började basilluskerna härja i kroppen och sedan dess fram till imorse har jag varit halvdöd i feber och halsfluss. Pjåååååååål tänker ni nu men jag är faktiskt van mina fyratimmars förkylningar så jag känner mig rätt trasig :)

Ses om en vecka! /A

4 kommentarer:

Michelle sa...

Kul att ni tittade in! :)
en jätte fin blogg hade ni minsann!

Anonym sa...

Jo, no tytje ja mä märkä att livsandara ä tebacks na litte å att du hall på å vavrva opp i högvara igen. Men passpå då du närmare römärke, dä ä alltin falet å övervarva! Jäg val ut för n'liten fingerskada i går igen, dä ä ju na tag sen sist nu så dä va fäl dags. Hull på å putsa opp innandöme borti värmarn ja bruk kok älghorna te, då den ha rost ut. Men innandöme ä tå rostfritt, så ja tänk Mora sku fo'n sum en stor'n blomkruke härpå gårn. Int för ja vet va ho sku ha'n åt de fins ju snart int en fri kvadratmeter kvar mella blomrabatta, men vackert ärä nu då de stå i full blom. Hursomhelst flug slipskiva sönder däri rondellen, å bita tåna for över fingra mine då ja int hadde na sprutskydd på. dä ä bära att skylle säg sjålv! Värste jacke blev över nageln å nagelbanne därpå v. långfinger å ett minner därpå ringfingre å ett litte länger däpå v. knä. Men dä va i stort bära te skinne. Men de val synn på böxen då de val e hul ti dum å. Mora tvätte å plåstra om mäg å ja feck grine en stån, å sen kunne ja kela mä katta igen. Men i alla fall bli tunna håken så blank å fin! Ha ä gutt! Kör värnomt å ä rädd om i. Å hels ti alle vi kännä. Ja hoppas å att vi fo si na tå i innan semestern ä alldeles slut. Sakne er, Käret Morfarn!

Cilla sa...

Min underbara son!

Vad fin Fina o Niklas var :D

Ingela, Zeb, Indy sa...

Haha, vad fina ni var!!