Sidor

onsdag 8 juli 2009

Sorg ...


Igårkväll fick vi reda på att Täppas (Adagio No Regrets) tyvärr avlidit i en tragisk tågolycka. Det känns overkligt och är så fruktansvärt tråkigt, jag sörjer med Maria och hela hennes goa' familj. Den hunden var speciell på många sätt och han kommer fattas mig nästa gång jag är hundvakt, det är jag säker på.
Jag skickar alla mina tankar till familjen i deras sorg och till resten av flocken som förlorat deras överhuvud.

Mitt i tråkigheterna åker jag & Tia & Linnéa & hennes gäng till hufvudstaden för vallning, freestyletävlingar och utställning. En fullspäckad helg alltså! Det enda tråkiga med det är att Niklas är kvar hemma.

Håll tummarna för lagomt mycket sol & huvudvärksfri helg åt mig! ;)

Kram!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi förenas med er i deltagande känsla över en förolyckad hund. det kan för en utomstående tyckas överkänsligt att sörja en hund, men vi som lever för och med en valp till en vuxen individ och kamrat kan sorgen bli nog så påtaglig. Jag kan inte trösta men väl av egen erfarenhet förstå. Jag önskar dock all välgång och fortsatt framgång även i fortsättningen! Morfar Sören!

Anonym sa...

Till vår dotter Angelika, tag väl vara på dig i huvudstaden och lycka till! Grips bara inte av stockholmarnas eviga jäktande och rusande, du är ju lättpåverkad åt det hållet. Ta det lugnt och kom välbehållen hem! Dina i några dagar oroliga Föräldrar!

Maria Jansson sa...

Tack för fina ord, Angelika och Sören!

Jag försöker tänka att det finns en mening med allt som sker, även om vi inte ännu förstår det. Ta hand om varandra, uppskatta de små sakerna i livet och lev nu!

Kram
Maria