Sidor

tisdag 2 juni 2009

Oppdatering.







Jag & chokladräven åkte faktiskt buss ut till landet igår. Som tur var vaknade jag med ett ryck på lanthandeln och hann yra mig ur bussen innan den fortsatte mot Skellefteå, pinsamt om jag skamset måstat ringa pappa och be honom hämta mig där! Ja, vädret var ju inte ens hälften så fint som jag förberett mig på men efter en djupdykning i mammas garderob kunde jag ta mig an dagens äventyr. Mormor fyllde ju tjugo igår så jag promenerade dit, åt sju olika sorters kakor, stirrade på Jehovas genom fönstret då de försökte konvertera morfar, vräkte i mig tårta och längtade efter en egen bukett med förgätmigej. Sedan kom pappa och vi gick raka vägen opp i skogen och opp på bergets topp varifrån man kunde se milsvis med granskog, kalhyggen och hela den älskade lilla byn. Då var det rätt skönt att det inte var stekande hett!
Väl hemma somnade jag i soffan vid lillebrors fötter tills resten av familjen anlände. Mamma ordnade såklart världens godaste mat som vanligt och jag tror jag äter tre gånger så stor portion än vad jag gör i vanliga fall.
Men med den dagen är batterierna lite mer påfyllda, tills nästa gång!

Idag börjar jag inte jobba förrän 15:00, himla skönt faktiskt! Fina & jag var oppe före tuppen och sprang en runda igen, snaaaart kommer man väl över tröskeln att det är skitjobbigt. Och Elin kommer ju hem i helgen så då är vi tre stycken att pusha varandra! Får se hur länge den här "träningsmanin" håller i sig, men det skulle vara himla skönt att komma igång ordentligt så energin återvänder. Lite armhävningar och situps på det här så kan ni börja kalla mig Biffen. *hmpf*
Och efter att lägenheten nu blivit putsad och lunch intagits i form av en djävulskt god strömmingsmacka så ska jag göra allt för att inte däcka i soffan utan klä mig för snålblåst och ta en promenix dit benen bär oss.

4 kommentarer:

Fina sa...

Hej biffen!
Jag måste säga att jag är så MÄKTA imponerad över dig. Var tvungen att gnugga mig en extra gång i ögonen när jag såg dig i postlådan i morse. Pigg och glad med färdiggjorda smoothies i bilen. Vaaaa? Imponerande!

Krutrut-Lisa sa...

Du måste ha en sagolikt fin familj, det syns genom varje pixel hur er kärlek är stark.

Stor kram Lisa

Anonym sa...

Stinta va rolet å si att batteria ä laddä! Nu begrip du å varför Mora å jäg gå mä topp laddade batteria hennen för jämnan. Dä va omottligt rolet å ha däg mä på n'dan prommenaden. Ä påminde om forna tider. Moras maten är i världsklass, för de vet jäg. Å den läggse som bom mull runt mägan. Dä ä för dä sum ja träna å na litte. Superfina bilder n'han gånga å! Tack för besöke å välkommen åter! Ja, no ä dä sant att vi älskar er Båner! Morfar Patron & Mormor Gorme!

Karro, Cino & Alf sa...

Underbara bilder...