Sidor

tisdag 9 juni 2009

Boxerboxerfallerallera...




Igår tillbringades dagen först i tvättstugan i fyra timmar, pjuh! Hundarna hade fått en morgonsväng av Fina så de var nöjda, men mysigare hade det varit om de kunde sovit på vår stora amrekanska' veranda i hammocken och haft ett öga på gårdsplanen istället för på parketten med bara vägglöss att hålla koll på.
Linnéa och Zäta på besök så vi packade ner lite mackor och festis och gick sedan i bestämda steg upp mot Klisstugan. I vintras tyckte jag det var en alldeles lagom sväng, klädd i tre lager kläder som man var då, men nu kändes det som om man gått till soptunnan och tillbaka. Sneglade på en skylt där det stod NACKSTA 3,8 så dit bär det av nästa gång, det gäller ju bara att lämna bilen hemma för det är ju alltid den som ställer till det.
Det var iallafall mysigt att träffa dem igen och nu har jag fått en rejäl boxerdos då jag också träffade Vixi och Risgryn på kvällen på sökträningen. Förhoppningsvis har slanten äntligen trillat ner för Tia! Springa fram till människor är ju inte direkt hennes favoritsyssla och särskilt inte barska saker som Kenneth. Så klickklick och godisgodis och så vågade hon sig ut. Nu har jag äntligen fått lägga till "sök" också så hon får ett ok-kommando att lämna mig. Lilly är helt olik och drar fram som ett lokomotiv bland slyn!
Imorgon ska vi träna på Timrå BHK inför tävlingen på måndag. Känner mig faktiskt inte alltför hispig längre sen jag släppte tankarna på att vara bäst! :) Hon kommer alldeles säkerligen vägra tandvisning, springa bredvid på hoppet, lägga sig på ställandet och vice versa, inte ta apporten och rusa förbi mig på inkallning. Men någonstans måste man ju börja eller hur?
Sedan fredag åker jag ut till alnö tills på söndag. Hoppas det blir fint väder!

Usch, nu måste jag göra mig iordning för jobbet. Känner mig inte riktigt hundra faktiskt även om jag inte kan sätta fingret på vad det är. Det går säkert bort under dagen bara man kommer igång.

Kram!

2 kommentarer:

Karoline,Cino & Alf sa...

Hahaha inte då, hon/ni kommer att fixa det gallant :) Konstigt att vi aldrig har träffats vid Klisstugan, för där är vi väldigt ofta :)
Hoppas ni får en trevlig helg.
Kram

Anonym sa...

Män stinta va rolet å läsa va du ha fott ner. Nu känne ja igen n'dan yrvädre vi en gang försökte å fo hejd på. Ja, tro å att deranne kom å gå rakt geschvint! Män tro du int att ja val hunbeten tå a'Maries hun däpå gårn på såghemmane. Ja va fäl för direkt dit på döra ka ja tro. De va it så hårt men e römärke å en blofläck val e därpå bene. Annars gå vi ann jusom du ungefär. Ja träna å snickre mest va eviga dag, å tänk på i. Mora ha jobba å ha just komme him. Jäg sku tell n'Sven å si finalen i N.H.L hockeyn 02.00 i natt. Men först sku ja försöke suva n'stån. Ha ä! DINE FÖRÄLDRER!