Sidor

tisdag 16 juni 2009

184 POÄNG!



Platsliggande: 10.0
Tandvisning: 10.0
Linförighet: 9.0 (vida vänstersvängar)
Läggande: 10.0
Inkallande: 8.0 (ändrar ställning)
Ställande: 9.0 (går något steg)
Apportering: 7.0 (släpper)
Hopp över hinder: 10.0
Hlehetsintryck 10.0

184 poäng och ett förstapris! Det är helt otroligt! :) Vinnaren var en rhodesian ridgeback som måste gjort (jag gick omkring i överraskelseyra just då) väldigt bra ifrån sig med tanke på att han satte sig upp under platsliggningen. 187,5 poäng hade de om jag inte minns fel!
Det var ju roligt att de bara såg de vida vänstersvängarna och inte hur långt fram hon går eller tränger eller glömmer sätta sig. Tyvärr la hon sig ner inkallningen och det är någon dumhet hon har börjat med sedan i lördags... Och aldrig i sitt liv har Tia hållit en äcklig apportbock så länge som igårkväll! Ingen hade förväntat sig mer än en nolla på den. På inkallningen reste sig en golden och började lalla omkring, bl.a rakt in i ändan på en tollare som helt coolt låg kvar. Imponerade!
Jag och Linnéa var så uppe i varv sedan så vi behövde lugna oss med en flaska vin. Ja, jag vet, på en måndag och allt. Skamligt! Niklas fick lov att finna sig i att sitta bredvid och försöka se på film medan vi tjattrade i munnen på varandra. Det blev en sen kväll och jag klev upp så sent som ÅTTA då N gick hemifrån, ännu mera skamligt.
Ikväll åker vi till mamma&pappa för midsommarmys i förtid, lyx! Efterrätten hänger på mig så nu ska jag hitta något riktigt, riktigt gott!

7 kommentarer:

Fina sa...

Ni är sååå duktiga älsklingar! Mycket stolt granne! Hurra hurra för er, visste att ni skulle klara det, hade tom. tänkt komma och kolla men kände att jag inte ville öka nervositeten. Men nästa gång, då får du inte välja :)

Massa kramar

Ingela sa...

Grattis! Va roligt att det gick så bra! :) Vi ses idag i Viksjö!

Anonym sa...

Gratulere!!!!!! Kjempe bra:-)
Klemz fra søster Lexi m/familie

Krutrut-Lisa sa...

Stort grattis!

VILKEN DEBUT! Nu skriker jag visst igen men OJ så kul.

Grattis igen kära ni!

Kram Lisa

Hanna och Lovikka sa...

GRATTIS! Kanonfina poäng! Där ser du att ni kan!

Kram från Hanna & Lovikka

S as in Supermom sa...

GRATTIS!!! Många kramar till er!

Karro, Cino & Alf sa...

SUPER Grattis och SUPER skoj..
Kram till er