Sidor

lördag 23 maj 2009

Kelpiespecialen 2009 - Sundsvall.

Evallen-gäng med husmor ...


Tias mamma Lisa till höger med husse och
en tyvärr oskarp Yajja/Jajja (?) till vänster.



Tina är hundvakt ...



Jättetrevlig hanne som jag blev väääldigt förtjust i!


Cukids-hundar ... ?


Aussie Action's byäldste; Freja.


Strålande sol blandat med hagelskurar, gott fika och kelpisar i olika färger, åldrar och form. Spännande människor och tragglande engelska ...

Tia fick 1:a med HP och kritik man känner igen sedan förut. I jämförelse med Evallens brunbjörnar ser hon ut som ett rådjur och Lilly... ja, hon är ett streck. Men både jag och Linnéa var grymt stolta över våra solskensflickor som skötte sig exemplarisk och var tysta, vänliga och kelsjuka.

Tyvärr glömde jag katalogen på klubben så jag har inte riktigt koll på vilka hundarna är eller kan ge deras hela namn... :(

Nu med magen full av välförtjänt sushi och en trött hund ska jag städa hela lägenheten till beboligt skick och sedan jäsa i Finas soffa med en lättsam film. En perfekt lördagkväll!

3 kommentarer:

Åsa sa...

Hejsan!
Det var fina kort du hade tagit igår,
min hund heter Yaya hon är syster till Zeke,dom kommer från Lewa,kallas åxå Mus familjen.

Hälsningar Åsa

Anonym sa...

Fina bilder varä, men nan rekte hun såg ja int tell? Mora ä pigg igen, tack å lov! Å nu ha vi plantärä bå e äppelträ å e Rododenron. Bron Härmä växthuse ä klar å nygrillen mä stenläggning ä färdi, å i marest for vi en försvarsrunda. 06.00-09.15 Sedan val jäg opphämte tån Anders (alias Janne Vängman) å vi for ditpå torpe i Risnäs för vårstädning. Midda hos Morfars sen, å nu kväll. Hoppas att vi å snart fo si i! Ä vart ju sum snöplit på na vis mä n'hann hålja! Sköt om ji å ha ä! Käret Morfarn & Mormor!

Kicki sa...

Ooo, alltid roligt med rasspecialer!
Härligt att tjejen skötte sig finfint, det är ju trots allt viktigast!