Sidor

måndag 11 maj 2009







Inget direkt sommarväder idag och frusenlort som man är bylsar man ju på sig duktigt. Vi tog bilen till Petersvik, badade lite i havet och strosade i skogen. Tyvärr så vimlade det av både hundar och människor där idag så pejlen var på helspänn då Leia inte är hundraprocentig lös - än. Det resulterade i en lätt men ihållande huvudvärk *morr*. Jag har faktiskt städat nästan hela lägenheten grundligt, utom sovrummet där det är ett bombnedslag av kläder. Dessutom har jag ÄNTLIGEN målat klart byrån i hallen så nu är det bara knopparna kvar, någon som vet vad som skulle passa?
Jag har nog haft mer kontakt med folk per telefon på senaste tiden än jag någonsin hade innan jag tappade mobilen lustigt nog! Idag fick jag en liten stund med Elin också och jag längtar tills jag ska norrut och hälsa på.

På måndag flyttar Niklas mamma söderut, till ett rött litet hus med gigantisk trädgård, kantarellskogen runt hörnet och en kort liten promenad till stranden. Nu börjar det bli mer och mer påtagligt och jag inser hur mycket jag kommer sakna henne... Naturligtvis kommer vi hänga där så mycket vi kan, särsklit nu när Niklas lilla brorsdotter Freja bor nästan nästgårds. Men ändå, hon är inte en promenad bort längre ...

Nu har äntligen Niklas kommit innanför dörren så vi (läs: Niklas) ska ta och laga oss lite middag innan Kelpiespecial-mötet på MBHK. Chili con quorn står på menyn, mums!

6 kommentarer:

Karro, Cino & Alf sa...

Tjena Tjejen... oj vad många inlägg jag har missat och super fina bilder :)
Vad skoj att du filmade mh:et, på söndag är det våran tur..
Kram

Anonym sa...

Mora å jäg ha titte på bildern å tyck att arrangemanget mä spegeln å byrån val rent värnomt. De andre bidern va å bra, särskilt de vinkler du hadd fott bå a'Leja å a'Tia i. Sök ette na lysä nu å ha däri take å sia mä spegeln så kom ja å hjålp däg å montärä å sätt opp. Ja ha kratte i tri däga nu däri n'J-O. Storn tomt å storn krattä ha gett e blåse ti hanna. Sku fäll ändå gära klart i dag. Svala ha kommä trots kall värä å dä ä ju i alla fall mitt störste sommartecken i all sin litenhet. Ha ä! Käret Morfarn & Mormor!

Anonym sa...

Ja jett berätte för däg om i går då mora ringt åt mäg å tärtom att ja gatt åt stan ätte na brö ja hadd bestält. Sent ute å utan kontanter va ja på automaten för å ta ut. Ur funktion, stog ä! Parkera, utan pengar! Gå ti banken. Men ja mötte n'J-O å feck e fem hundring. Hämte brö å så ti Utansjö å köpte e nytt kopplingshandtag åt Jons moppen. Dum tog it kort heller! Män de kost bära 79.kr så ja klara nä mä 21.kr kvar!
JÄG HATAR KORT; dynja ä va dä ä! Klatret Morfarn!

Anonym sa...

Hej gumsan!

Det där blev ju jättefräscht, med spegeln och byrån alltså! Blir inget gjort här hemma uppe hos Jon, nu är det bara trädgård och växthus som gäller. Blir väl nån regnig dag kanske..
Kram från mammis

Lill siss sa...

Junie saknar moster... :(
Å jag min syster!!

Kicki sa...

Hej!

Tack snälla för ditt inlägg! Jag har också tyckt att det känts långt borta med såna "problem", men det går snabbare än man tror :).

Vad fina bilder! det är verkligen härligt med bad och solsken, har precis kommit in från en skogsstubbesittarkväll med Lisa och hundarna. Nu ska jag iväg och jobba.

Ha det så bra!