Sidor

fredag 8 maj 2009

Befrielse.

Lykke

Idag är jag inne på min tredje dag utan telefon. Det är en befrielse utan dess like, kan inte säga annat. Saknar den på bara mornarna för jag kan inte bestämma själv om eller hur länge jag ska snooza. Kanske man skulle skaffa sig en väckarklocka? En sån där gammal hederlig sak som hysteriskt skramlar av sängbordet och väcker resten av huset? Niklas skulle få svårt att hålla kvar vid sitt strålande morgonhumör iallafall.

I torsdags fick jag träffa Lykke! Det är det enda barn jag träffat som är en avbild av sin mor! Det är inte så att man nånsin kan tvivla på att det är hennes dotter ...

Nu åker jag snart mot jobbet och gör ett elvatimmars bland höga decibel och tusentals steg på räknar'n. Känns bra, min lördag är planerad och utstakad. Hur blir din?

3 kommentarer:

det strålande morgonhumöret sa...

Om jag inte kommer ihåg fel så HADE vi en klockradio som jag hade fått en gång i tiden, och tyckte att den kunde vara bra att ha kvar... men så var det NÅGON som ville bli av med den och slängde bort den. Den kanske hade varit bra att ha nu va? va? va? va? va? vaaa? ;)

Fina sa...

Oj, hon är verkligen en avbild. Känner tom. igen Maria i ett jäspande kort som är taget underifrån :) Lovley

Fina sa...

Och du, jag saknar din telefon!!! Vilket betyder att vi måste ses mer. Jag kan ju inte helt tappa bort dig om du tappar bort mobilen. Det är ingen bra utveckling :) Måste bli ändring på det ...