Sidor

fredag 24 april 2009

Såhär kul är livet.


Vi roar oss på jobbet med att placera ut en liten plastdinosaurie på diverse ställen, tex på dörrhandtag, i någons strumpa eller i tvättmedelsförpackningen. Små grejor som gör livet roligare :)

Imorgon är det HELG. Vi åker ut till Viksjö för att grilla gott och sedan, hör och häpna, så har vi inte mycket annat bestämt! Bakning och fika med vänner, soliga långpromenader och lite freestyleträning. Livet är gott!
Linnéa & Annette från freestylegruppen ska tävla i helgen och jag funderade på att följa med, men med tanke på hur maj ser ut så ville jag umgås med de nära en helg.
Vi åker till Västerås på torsdag till lördag för att skåda den nya bebisen, Niklas brorsdotter Freja. Kanske passa på att strosa runt och äta glass och gå hand i hand och bli lite röd på axlarna också.
På söndag är det MH vilket ska bli jääävligt roligt, rent ut sagt. Hoppas på att få tag på en filmkamera tills dess. Jag oroar mig mest för pistolskott och skrammel. För min egen del då, jag kommer bli skiträdd. Pinsamt.
Måndag åker vi lite söderut för att droga ett gäng hundar för att se hur pass finfina ändor de har. Sexton kilo kelpie gånger två känns ju OK att lyfta. Men sen är det ju fyrtio kilo schäferpojkar också. Fyra stycken. Kanske träningsvärk på tisdag?
Tre dagar ledigt därefter då jag ska måla en tavla åt min yngsta vän, valla höggravida Maria och träna :)
Helgen efter är min att slita inom Drakborgens åtta väggar. Helgen därefter, då bor jag på Alnö i fem dagar och njuter av elva whippar i sängen och djupa solstrilande skogar.
Torsdagen den tjugoförsta är det hattparaden i Bergsåker och jag vill inte tänka mer på det än så ...
Lördagen den tjugotredje är det Kelpiespecialen, här i Sundsvall! På Matfors brukshundsklubb. Jag hoppas det kommer många men som sagt det är ju sååå långt till norrland så det kanske bara bli vi här närmast ändå, om ens det. Var är alla kelpieägare för bövelen?
I slutet av månaden ska jag äntligen åka till Elin. I nästan tre dagar ska jag lorta ner hennes lägenhet, gosa med hennes katter och njuta av vår i Umeå tillsammans med en kär vän <3
Så var maj till ända och juni... ja, då ska vi tävla jag & puckohunden. Aaah!

4 kommentarer:

maijsan sa...

jag ser fram emot vallningen!! :) Pok

Anonym sa...

Sola stå högt på himmeln å dä ä skitfint e vär, å ja längdtes ti i sku komma hem! Men no ärä fell falet va du ha boka opp däg, de si ut sum om du ha bråttom mot dön, Fjöl'å å ta å varva ner du sku si att du hinn nog ändå! Jäg jet åt Birsta å Jula likt föbannat fatän jäg va där i fögår å gjord å mä en drös mä päninger. Mora hadd trädgårds förenings partaj hennen i går afta så köksbole såg ut sum nan slags militärisk stategiövning.
Månge pjäsa å en å annan bomb krevad. Morfarn!

Ingela, Zeb, Indy sa...

Oj ni har verkligen mycket på gång! =)

Anonym sa...

Hei!!
Ka du må filme mh testen så jeg kan få se:-)
Lykke til med "vekt" løftingen *haha*
Vet ikke om du har fått nye hjemmeside adressen vår så jeg legger den ved her så har du den ihvertfall!!
Klemz fra Søster Lexi m/fam