Sidor

onsdag 1 april 2009


Igår byggde jag upp mer och mer aversion gentemot barn. Det blir lätt så när man ser den ena griniga, kladdiga ungen efter den andra förstår ni. Och så när jag låst och väntar på svärmor med skjuts får jag ett sådant underbart litet mms på världens ljuvligaste lilla varelse; min systerdotter. Med texten "puss moster, saknar dig" ... Åååh, mitt hjärta sprack!
Hon är ju ett barn. Hon är skrikig och kladdig och alldeles... alldeles underbar. Jag över huvudlöst förälskad. <3

I måndags någongång skadade Tia en klo och har nu ett blått bandage med gubbar på. Skitkul med strumpa i det här vädret... Gissar på ombandagering fem gånger per dag sex veckor framåt. Bläää... Jag är en lat matte. Jag orkar ju inte ens ha koppel på min hund. Va? Kallar ni det skryt? Näää, inte jag heller ... :)
Men jag har ju dundermedlet arnica i min ägo så läkningen kommer gå i rask takt. Hon själv ignorerar bandaget högaktningsfullt och hoppskuttarsnubblar fram som en riktig drottning på hala parkettgolvet. Inte heller har hon kissat på hela dagen, herrejemine, det går ju inte med den där avskyvärda saken på sig. Och tratten är inte ens att tänka på! Nu kan jag faktiskt med nittifem procents säkerthet säga att hon inte kommer käka opp bandaget, eftersom vi sagt åt henne att inte göra det. Kanske får jag skamset svälja mitt skryt, men relativt säker är jag. Heh.

7 kommentarer:

S as in Supermom sa...

MINA ungar är ju oxå underbara, eller hur ;)
Stackars Tia, tur att du har supermedel :)
Kram

Fina sa...

Jag ska hjälpa till och pyssla om lillstackaren. Byta bandage på henne, klippa de återstående klorna, truga i henne mat, skrapa på hennes ofelaktiga, vita tänder, kolla öronen och pussa på henne, det kommer gå bra ska du se.

Anonym sa...

HERREJE VA I GURME, om n'dan hun!!!
Kattfan voran ha vurte å mä kulen men int gurme vi för dä å han kut å leke like freskt sum förut. Men han ä ju å lantortsbo mä jusom e anne gry te. Hennen ä vi ju van å tula ett som anne bå kräka å folke.
Vi ha i alla fall vår i lufta nu.
Vart ha i eran?
Ha ä! Å ha n' gooo vår!!
Käret Morfarn.

Malin sa...

stackars lilla Tia. Hur lyckas hon? hoppas ni har det bra där bakom bosse batongs hus. Ses snart?

Malin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Hej gumsan!
Dessutom... måste jag berätta att Merlin gick och la sig i sin bur och sov där i en dryg timme igår, ganska kul eller hur? Inga dåliga minnen där inte, han mådde nog gott där.

Kram från mammis

Ingela, Zeb, Indy sa...

Stackars Tia! Och stackars dig. kloskador är verkligen pest!