Sidor

söndag 5 april 2009

Freestylehelg att minnas!

Den finaste av dem alla <3


Lovikka


Lovikkas lekinvit ...


Linnéa instruerar ...


Uttråkad?


Kenneth fotar ...


Hanna & Lovikka tränar ...


Konstiga kelpien Dojan ...

Helgen har gått i hundens tecken som vanligt. Hanna med L-systern Lovikka kom upp söderifrån och har tränat flera timmar om dagen, mest freestyle men också lite lydnad. Naturligtvis har vi också hunnit med lite fika, hundprat, slagsmål och heta diskussioner. Precis en sån givande helg jag tänkt mig! Allt som kan tänkas rymmas trycks in och sorteras. Jag har också hunnit med att ha feber, förbrukat en halv regnskog i näsdukar, bakat tre olika sorters kakor, 50-årsfirande och tassbandagering. Huvudvärken hänger envist kvar och ärligt talat så vill jag bara gråta ibland! Jag brukar stå ut med det mesta då, men nu är det åttånde eller nionde dagen i rad och jag börjar bli jäääävligt less. Min man har gjort sitt magiska trick nu och dragit, tryckt, ryckt, masserat och pressat och det känns helt fantastiskt! Kanske att jag lånar ut honom till mina migränsystrar Lisa eller Teija...? Det känns ju som att i det här läget provar man ju allt, right? Men man ska inte ropa hej än, det ligger ju fortfarande kvar där mellan skulderbladen och bidar sin tid.

Men för att återgå till det hundiga! Hanna & Lovikka har tävlat sju gånger, Linnéa & Lilly ska tävla den 9:e maj och syster Lexi i Norge... ja, hon är nu uppe i elit. Hur känns det? Förjävligt, rent ut sagt. Ska man våga sig ut på planen också. Kanske om man anmäler sig att man får fingrarna ur?

Niklas har blivit farbror också! Äntligen. Jag sa till N när vi gick och la oss att "inatt åker Anna in" och se så rätt jag hade, sexton timmar senare föddes Freja, vacker som en dag! Dock slutade min synskhet där, för jag hade ju varit så säker på att det var en pojke. Att Malin & Andreas ska få ännu en dotter var rätt, men Maria & Cilla då? Och Fam? Jo, pojke, pojke och pojke. Det återstår att se. Om de kunde se till att klämma ut dem snart för jag har ju liksom fått mersmak på det här nu :)

Nu ska jag höra av mig till alla mina vänner jag försummat under helgen. (F'låt!) Och sen ska jag krypa under duntäcket (med blandade känslor efter dokumentären, jag vet) och krama min bättre hälft.

Godnatt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

E si it ut sum a'Tia li så falit tå n'dan ontassen. Ja tro mora å jäg li mer tå å höre hur dä ä mä däg. Ja tro att hun jära bara ä bra för däg men allt sku ske mä nan måtta, å ä man sen snorit å bedrövlen fo man skruv å litte tell! Å hör va jäg säg, sum vet na! Annars mange rakt fine bilder. Rolit å si. Skönt å höre å att'n Niklas ta så väl hant om däg. SKÖT OM JI Å FÄR FRAM VALIT!
Vi tänk på i maett.

Malin sa...

Jag hoppas att det bara var hundarna som slogs =) Vad det beträffar din huvudvärk så är det väl inte så konstigt att du har en konstant skallebank! Du försöker ju leva hela livet på en vecka! Du måste varva ner och ta det lite lugnare. Är faktiskt orolig för dig. Huvudvärken är bara första tecknet på stressen... Vad kommer sen?
Många kramar
M

Ingela, Zeb, Indy sa...

Huga för tävling. Kommer nog aldrig att våga.

Fast kanske ändå...någon gång =)

Kicki sa...

Ja, jag tycker absolut att du ska tävla, men känn ingen press ;-)

Ha en GLAD PÅSK!