Sidor

söndag 1 mars 2009

On sunday mornin'...


Halva helgen har gått i sjukans tecken. Slö, håglös, varm, värkande, snorande och kraxande. Fina tog med sig chokladsaten till landet med skoterutflykter och skogspromenader så matte och husse kunde ligga däckade framför TV:n och svettas ner soffan. Söndagmorgon kändes bättre, kanske för att det är veckans bästa dag, kanske för att snoret flyttat sig från huvudet ner till näsan och vidare ut genom de såriga hålen. Vi skodade ut till Birsta för att handla upp den trevliga lönen jag fått för mitt toppmodelljobb; en hög med kläder och lite onödigt småplock blev resultatet. Nöjda som barn på julafton skyndade vi hem för att hämta Tia och sedan vidare till freestyleträning på Tinas hunddagis. Det går framåt för oss där och snart har vi ett färdigt program! Ska tigga åt mig filmen så ska ni få se jordens coolaste kelpie in action! Lillpluttan, efter timmar ute i skog och mark jobbar hon ändå på och försöker vara så följsam det bara går fastän ögonen ser ut att gå i kors ibland. Hon är så jävla bra! Jag (vi) är så äckligt stolt över henne :)
Efter dagens hålligång är det skönt att somna på husses arm och snarka en stund. Jag har bakat och hade glömt hur förbannad illa hjorthornsalt luktar, hoppas det försvinner snart för det känns som om hjärnan ska tvina. Men man kan stå ut då man vet att man imorgonbitti ska få sätta tänderna i havrekex med marmelad och ost och en kopp varm O'boy till frukost.

Jag tänker på en av de bästaste människorna på jorden som har det skitjobbigt och önskar jag kunde göra något för att hjälpa <3

5 kommentarer:

Anonym sa...

...mmm havrekex! du imorn är det tisdag. jag tror jag kan fixa hundvakt faktiskt de vore så jäkla skoj att åka upp!! då ska jag haj med mig minkamera också tom :) Hoppas du blir helt fri från snor och jävulskap snart. PoK

Anonym sa...

Jäg kan bärä tälom för dä dä att n´han snorninga gåt över på en natt int.Å ja kan å berätte att nu ha ja å sytt lill pricässa. Å båd ho å jäg val rent svettigen mä lill filten över´A å ärman mine. Å int tordes ja röre en mlimeter på mä. Men stinta va käret ja vart ättepå! Ä rädd om n´dan förkylninga å hör tå er om dä ä na. Med stolta hälsningar MORFARN!

Anonym sa...

. Krya på dig moster! Lill skruttan längtar efter dig!! Puss och Kram

Anonym sa...

Havrekex är ju himla gott men jag håller med om att saltet luktar skunk!

Trist att ni är förkylda men skönt att ni har någon som kan aktivera aktiv kelpie =)

Anonym sa...

uppdatering! :)