Sidor

tisdag 24 mars 2009

Min vackra vän!


Tack & lov för stooora fönster i vardagsrummet, det har man inte varit bortskämd med de senaste två åren direkt. Malin har varit här idag för att föreviga den söta magen på kort och vi har dessutom klämt i oss sallad, munkar och fruktsallad. Sen har vi tagit igen lite prat eftersom det var längesedan vi träffades sist. Utanför strålar solen men vidare varmt har det väl inte varit och jag ångrade att jag inte köpt någon rånarluva än ändå. Hundarna har legat platt sedan morgonpromenaden, kanske de laddar inför simningen ikväll? Mohaha. Tänka sig, att en ledig tisdag kan bli så bra! Jag som var superladdad imorse förberedde middagen; hel kyckling i gryta med apelsinsås och ugnsstekta rotsaker. Eller ja, jag skalade potatisen och tog fram kycklingen ur frysen. Jag inser ju nu att det inte kommer bli färdigt till middagstid, men vad gör det? Såhär ambitiös när det gäller att laga mat har jag inte varit på länge! Jag var ju hos storasyster i helgen och vi är rörande överens om att mat är överskattat! Jag beundrar verkligen människor som orkar tänka ut vad de ska äta flera dagar i förväg och sedan oxå genomföra det. Eller de, som min mamma, som kan laga mat i timmar och den smakar dessutom himmelskt! Jag antar att man måste skärpa sig med sånt där mnär man har familj, att trycka i ungarna snabbmat är ju inget att sträva efter direkt. Eller som jag gör nu, äter när det passar.

Nu måste jag klä mig i något vattentätt, tanka bilen och hämta opp Fina, här ska simmas!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nånting jag gruvar mig för när Junie ska börja äta middag med oss...
Men då skärper man sig kanske! eller man måste ju.

Anonym sa...

Tja vi åt...Max till middag idag. Gott men knappast nyttigt. Men framför allt snabbt och enkelt!! =) Nä jag behöver en egen kock för att det ska bli några vettiga middagar mer avancerade än spaghetti och köttfärssås.