Sidor

söndag 8 mars 2009

The helg is over.


Söndagkväll. Bloggar. Snöstormspromenad. Trötta hundar. Kramig sambo. Gott te.
Imorgon är jag ledig, min jobbhelg är över. Det betyder alltså att det är två lediga helger till nästa, det känns bra i maggropen. Huvudvärken har ju naturligtvis varit mig trogen alla dessa timmar jag tillbringat bland skrikande barn och deras gormande föräldrar. Inga tabletter i världen hjälper såklart just då. Inte lättar den heller då vuxna människor betalar in sina barn och sedan lämnar dem där, vilket är förbjudet såklart. Och sen, VARFÖR vill man så gärna slippa undan dem? Dagens ungar går på dagis och skola så många timmar per dag och när de väl är ledig tillsammans så vill folk lämna bort dem?! Varför inte ta tillfället i akt och kräla omkring där tillsammans med dem och verkligen lära känna den varelse man satt till världen. Jag förstår inte varför folk absolut ska ha barn som de sedan knappt vill umgås med... Naturligtvis måste man ju få rå om sig själv, egentid är minst lika viktig tror jag. Men just den attityden folk har med suck och stön och gudsåjobbigt, det stör mig något så förbannat. Det är ju alltså min högst personliga åsikt. Jag hoppas jag kan hålla kvar vid det när ungarna väl börjar ramla ut. Det är så min filosofi är till hund också och det tycker jag att jag lyckats ganska bra med; hon är lika stor del och värd lika mycket som alla andra i familjen.

Puh. Andas. Luuugn.
Så.

Jag ska förhoppningsvis åka och hälsa på min lilla systerdotter imorgon, så alldeles för länge sedan jag träffade henne. Och mamman såklart :) Och pappan också för den delen.
Fick ett glädjande besked av Linnéa idag att jag äntligen lyckats nästla mig in i deras freestylegrupp och är nu officiellt medlem, haha! Det betyder allvar och träning för tävling så småningom. Men det bästa är att man får träffa trevligt hundfolk som man kan hänga med två gånger i veckan. Jojo, jag är tydligen duktig på att nästla mig in i folks liv och sen blir de aldrig av med mig, mohaha.

Nu ska kameran på laddning. G'natt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår att du är glad som lyckats nästla dig in i en träningsgrupp! =) Det är mycket roligare att träna tillsammmans!

Anonym sa...

Roligt att du tror att "ungar kommer ramla ut". Iof har ju varken du eller jag den erfarenheten. Men jag tror inte det. Och tanken på att något ens skulle kunna ramla ut ur din minimala lilla kropp får mig att le.
Tack för morgonprommisen i morse, Leia hälsar att du är världens underbaraste minimala lilla människa.

Anonym sa...

stinta va allvarliga tanker du ha ti huvä. Men mytjä ä sum du säg. va sku man mä båna tell om man int fo vära ilag mä rum å sätte sin personliga prägel på rum. Å likt ärä me kräka.
Va beträffe storleken ä vi int na stor tå oss nan i de hanne släkte men brano seg å tjurit! Kan a lill siss no kan du. Huve värken ha jäg å drass mä, kan ä vära de han surväre tro? Ha ne å hör tå er om dä ä na!
Käret Morfarn.