Sidor

måndag 16 mars 2009

Fantastiska bad, fjortisfylla, familjemiddag & fina vänner ...






Allt detta på en helg dessutom!
Strålande sol på lördagen då jag och mina söta arbetskamrater packade ryggsäckarna med badkläder och O'Boy med Mintu (!) och stövlade upp mot Södra Berget för en eftermiddag på spa't. Redan i korsningen där vid gränsgatan kände jag att promenader utan hund inte är min grej, men jag får vara glad åt att jag hade utomordentligt sällskap och rasten var inte allt för långt borta. Dötrötta och lelösa fick vi iallafall skjuts tillbaka hem till Ullis där vi åt en sen men välbehövlig middag. Melodifestivalen är tydligen helig hemma hos min boss så där bänkade vi oss :)
Så, det låter väl mysigt? Det kunde ha fortsatt vara en trevlig kväll om inte min vinflaska hade tagit slut så fort. Och vart allt hamnat, det var såklart i huvudet, märkte jag när jag skulle resa mig upp. PANG! Från sofistikerad (nåja) till aspackad på två röda. Hängde med toastolen och badrumsmattan ett tag, öppnade dörren när Ullis oroligt men smått roat undrade hur det var fatt. "Jooomenjagärvischtlitefull" andades jag rakt i hennes ansikte, stackars människan. Några djupdykningar till och nämen nu var jag visst riktigt pigg. Gjorde några moves på vardagsrumsgolvet, undvek vinglaset, hade riktigt skoj. Så kom andra vågen och ute på trappan avgjorde jag att kvällen var slut. Hur jävla dålig kontroll jag än hade över kroppen så kom jag hem, med överfallslarmet i handen högt upp i luften så löst folk skulle se redan innan att de inte hade något att hämta. Och hink med en skvätt vatten bredvid sängen kunde jag minsann också få till. Och oj vilka utläggningar jag hade med mig själv på vägen hem, riktigt universitetssmart kände jag mig. Sen garvade jag mig dubbelvikt då jag insåg att jag inte ens kan behärska spriten, som man säger. Nåja, jag ska ju aldrig dricka mer så det problemet är ju ur världen nu...
Att må som en vandrande död på söndagen då hela klanen Genberg, som Fam säger, kom på söndagsmiddag kändes helt OK. Det var kanske ingen gourmetmiddag men vi fick iallafall träffas allihopa och kela med jordens vackraste bebis <3 Även svärmor & Fina var med så man kan säga att det var en av de bästaste stunder.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det va myspys! <3
Vänta bara... När JAG är med och fesar med dig siss. Så ska vi dela toaring och matta! pysss

Anonym sa...

Först jet ja säge att meddan va helt okäj. Att ja int åt så mytje som du trodd, berod på att de jär ja int nu mer. Jet ju si åt att ha mäg ti kläa å. Ja tyck dä va en rakt höjdarafta mä sälskapä å a, lill Junie. Å de hannä mä brännvine sku du int sörj för, bätter å bli dåligen å gå him än å tjurespå å sen fäll borti. Ja kan bärä täl om för däg att n, dan gränsen flyttes åt olike hålla å man kan ålri vära säker. Käret Morfarn!

Malin sa...

*fnissar* Vicken skön dialekt här ovanför! Love. Fjortisfylla så det sjunger om det. Haha så kan gå när inte korken är på!

S as in Supermom sa...

Du ska visst dricka igen, för vi har en flaska Tequila att dela på ;) Om du inte redan har svept den! *asg*

Anonym sa...

Haha, kul med fjortisfylla. I alla fall att läsa om din! :)