Sidor

torsdag 19 februari 2009


Fötter som man faktiskt vill pussa på ...


Salig moster ...


Usch, idag har jag varit en sådan dålig matte igen. Fastän jag klev upp sju fick hundarna bara fyrtifem minuter innan jag började jobba halv elva... Sånt känns inte bra i mattehjärtat. Fina fick offra sin lunch och hennes kille sin hockeykväll för att motionera dem. Det positiva är att Tia fick trängas i ett rum tillsammans med fem karlar, mohahaha. Och det hade gått riktigt bra! Nu ikväll kelade hon med vårt finbesök oxå. Kan bero på vissa homeopatiska medel, kan bero på skendräktighet, kan bero på psykisk könsmognad, kan bero på att hon bara är världens bästa puckohund <3
På lördag är det vänstervarv som gäller. Hu. Hoppas det är över fort iallafall. Hur ska det egentligen gå och tävla i sommar? Vad är det jag är rädd för, egentligen? Ett rejält kok stryk är vad jag skulle behöva, jajjamän.
Uppfödar-Kicki säger att det är de hundar som är mest puckade och urjävliga i tonåren som blir det bästa när de är vuxna, och med tanke på att Tia varit en ängel så har jag i bakhuvudet undrat vad det då ska bli av henne i slutändan. Nu börjar hon då visa tendenser på idioti då hon imorse sprang rakt in i dammsugarsladden, blev helt jävla skiträdd och halkade omkring på köksgolvet som om det hade varit en boaorm som var ute efter att äta henne opp. När hon väl kommer ur spektaklet så kryper hon omkring längst väggarna och jag tänker att NU är det bara att glömma allt vad tävling, kurser och umgänge med andra heter. Nu har jag på nåt sätt skrämt skiten ur min hund så mycket att hon blir krypig i tron att dammsugarslangen misshandlat henne. Då öppnar jag kylskåpet och prasslar i korvbitspåsen och helt plötsligt står chokladräven där, mitt i röran, med ögon som säger "ja, ja, jaaaaa matte! Träna, träna, träna!!" och "slagsmålet" är glömt. Jag undrar hur många år det tar innan man lär sig kelpie? Hon ballar ur totalt om man tappar en blyertspenna på hennes skalle, men efter lite peppning fixar hon minsann en supersmal, superlång gallertrappa som till och med jag tyckte var lite scary!
Man har aldrig tråkigt med en kelpie iallafall och ett skratt om dagen förlänger livet, säger dom som vet.

Lillskruttan har fått bort slangar och manicker nu iallafall och mår bättre. Idag fick jag syte som folket från bushen säger. Det betyder ungefär gosa med/lukta på/vagga osv. Så fattar jag det som iallafall?
PAPPA, DU KAN JU ÖVERSÄTTA!
Hon är så liten, så liten. Ändå somnade min arm och är väl inte riktigt återhämtad än. Sooo worth it!

6 kommentarer:

S as in Supermom sa...

Åh, hon är ju så jävla söt den lilla :) Skönt att hon mår så mycket bättre! Nyfödd bäbis är nog den underbaraste doft som finns :)
Kramar till er alla

Anonym sa...

Att hunna ha olika psyke de vet vi ju allesom vi. Å att vi reagäre olika. Jäg påminne däg om når jäg släpte en fullen Oboy burk tå plåt i huve på n,Nalle. Locke for ju tå då jäg skulle löfte fram,n å rätt i skall,n på,n Nalle. Han bäre blinkte å såg ut å fundäre på va i helsefyr ja hull på mä. Jäg va bara gla jäg slapp städa köke. Å i feck eran måranchokla. Jäg kun tell å mä dammsug tå n,Nalle å han brydd se int. MORFARN!

Anonym sa...

Beträffande lilla Junie skall vi besöka henne i dag nu på morgonen.Jäg längtes!
Det kanske finns en förklaring till varför Liljekonvalj på engelska kallas Babys breth. (babys andedräkt)Jag ska se om också min arm domnar bort. MORFARN!

Anonym sa...

SYTE = På Ångermanländska "att ha i knät, famnen och ta hand om, gosa med i fallet med babys snusa på!"
MORFARN!

Anonym sa...

lilla söta Junie!! kanske fick vi bara bevis på att du är en klen liten skit angelika när din arm domnade ;) hehe ne då, skojja bara!! I know you, strong woman!! Ofelia blev lite spak igår också efter hon bevittnat ett rejält hundslagsmål. mer om det i min blogg!! Jing mig när du känner att du har ork, lust och tid :) PoK

Anonym sa...

Ska dit och besöka dom imorgon, jag har ju inte sett henne sen hon hade massor med slangar och grejer i sig, ska bli trevligt:)