Sidor

måndag 16 februari 2009

En... lärorik dag...


Idag har jag gjort mitt första modelljobb. Och mitt absolut sista. Jag står verkligen mycket hellre bakom kameran än framför, det känns fortfarande som jag har ett stelt leende i ansiktet á la Jokern. Jag kommer fortfarande inte ihåg hur det kom sig att jag sa ja när Fina ringde imorse. Jag hoppas verkligen inte bilderna hamnar någonstans stort där man ser vilka personerna är. Men en ny erfarenhet är ju alltid positivt och lärorikt och nu kan jag ju kryssa för fotomodell i CV:t, hähä.
Uppe på sjukhuset vandrar min syster och hennes sambo fortfarande omkring utan svar. Junie verkar må bättre iallafall och är tydligen väldigt snäll. Tror jag vad jag vill om, hon är dock avkomma efter min far, haha och han kan vara ganska... vass, när han vill. Inte som jag, så snäll och beskedlig och fruktansvärt ödmjuk ;)
Reklamjobbet varade i en himla massa timmar och därimellan skyndade jag mig till Tinas Hundliv och läxade upp min hund litegrann. Nä OK, men vi tränade lite "springa-runt-i-ring-och-stå-fint" och sen blev det ju en del prat. Tia reagerade även negativt på Kenneths visitering så nu ska här bli stenhård träning med män som klämmer. Men som sagt det kan ju inte vara vem som helst heller, utan nån som vet vad han gör. Jag undrar varifrån rädslan för män kommer ifrån egentligen... Det är ju ingen vek hund i övrigt bara för att hon är undergiven. De karlar vi har nära oss (alla mina älskare alltså...) är det ju inga problem med nu, men pappa är hon fortfarande lite osäker på för att inte tala om Elins Simon! Han måste vara Hin Håle själv i hennes ögon.
Nämen gud vad jag svamlar. Jag måste göra mig iordning för duntäcket och boken. Har lite sovmorgon imorgon, hjälp vad skönt det ska bli!

5 kommentarer:

S as in Supermom sa...

Hon är ju Lyc ju! ;) Kanske dax att peta i henne en dos 200?
Å vart får man tag på modellbilderna på dig snygging? Jag vill se dom så jag kan garva åt eh... beundra dom menar jag förstås!

Anonym sa...

du kan ju få låna tommy som kan klämma och känna lite, okej han vet kanske inte vad han gör men social träning med en karl blir det ju iaf :) hehe!! ja jag vill också se modellbilderna... Jing mig när du har möjlighet, Pusskram

Anonym sa...

ge henne ett medel, Angel

Anonym sa...

Och förresten...fortsätt att hålla oss bebisuppdaterade...tänker på dem och kramar om dem i tanken

Anonym sa...

Stinta va ärä du säg om pappa din? Ja ha fäl int jort anne än smuge på tå för i. Å om man nan gang ha vurte ill å rasant så kan ä nog ha vure befogat å,du lilla oskyldiga ängel där! Att hunkräke ä rädd tu fäl mäst bero på att ho int ä van å hörä n,kar. Ingen tå mine hunna ha vure rädd ens själva f-n va ja vet. N,Grim försökte ju rent å sätte säg opp imot mä.FÖRSIKTIGA, ÖMMA KRAMAR, pappsen!