Sidor

torsdag 12 februari 2009

"Detta äl ett lån!"


Var kan man få tag på en rånarluva? Och nej, jag tänker inte råna Pizzeria Gonzales. Utan jag vill ha den för att skydda mina stackars grisrosa kinder från den förhatliga blåsten! Tre par byxor och fyra tröjor, tjocka handskar, superskor med tjocka tjockisar innanför och mössa - då fixar man mycket. Men när ögonfransarna fryser fast i övre ögonlocken och man inte kan stänga ögat, då blir promenaden inte alls lång. Och nej igen, jag kan inte på något sätt lära mig att härda ut kyla. Egentligen borde jag väl ha en whippet eller rhodesian som oxå gillar värme och inte två galningar som får tuppjuck när de kommer ut och ser snötäcket. Försökte filma Tia nu på kvällspromenaden, hon får mig alltid att skratta, underbara varelse! Kommunen hade skottat gångvägen vid sporthallen så det hade blivit en hög vall längst med och Tia drar sig med sidan mot den så snö ramlar ner över henne. Tyvärr var det för mörkt så det blev inge bra, det enda man hör är mina fotsteg och Leias grymtande i bakgrunden.

Så vet någon hur man får tag på en rånarluva eller något liknande kan ni väl lämna en kommentar, jag bitala mucket pingar, mucket behover jag en sån nu, annas jag frisa sunder i ansikse.

Nu ska jag föna mina lockar och sedan krypa ner bredvid min korsordsfanatiker till sambo. G'natt!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja usch och fy vad jag är less på vansinniga minusgrader! Jula har faktiskt haft en rånarluva, så du kan ju kika där. Inte vackert, men säkert varmt =)

Anonym sa...

hahaha vilket fult kort, det ser ju inte ens ut som en hund. Gud va de älskar snö, våra monster. Längtar faktiskt efter Tias snö-dyk och Leias pulsnings-grymtningar.

Anonym sa...

Kolla på skoter affärer, dom brukar ha sånna! :) Kramisar

Anonym sa...

Hej moster!Testa på sportaffären!Kram moster ;-)

Anonym sa...

sådanahära fanns iaf förut på Wått och tårrt: http://www.getout.se/item.asp?item=4315 Men man ser ju ut som en stormtroper... annars skulle jag rekomendera en http://www.getout.se/item.asp?item=6698 men den är inte vindtät men den är varm!

Din skogsguide
/Simon