Sidor

lördag 7 februari 2009

Bebis, semlor & bebissemlor ...


Cilla kom och hälsade på idag. Vi åt massa bebissemlor, snackade skit, bebis och otroligt viktiga världsproblem som att man skulle kunna sätta upp en hylla framför fönstret i köket så man får ännu mer arbetsyta. Tre timmar flög iväg som alltid när man träffar goa vänner som henne <3
Jag önskar bara att jag kunde träffa och tillbringa mer tid med alla man tycker om! Sen finns det människor jag tycker är intressanta och skulle vilja lära känna närmare. Men NÄR? Herregud. Jag är verkligen jättejättedålig på att höra av mig till folk, det är jag starkt medveten om, men man märker då i slutändan vilka som finns kvar hos en trots att vi kanske bara träffas tre till fyra gånger per år. Och de som blir sura och säger upp kontakten för att jag valde att inte svara i telefonen den där kvällen då jag jobbat åtta timmar, tränat hund i fyra och faktiskt ville dega i soffan eller sova eller kramas med hjärtat eller bara vara ifred. Jag inser att min bekantskapskrets smalnat av det senaste åren och nu mest består av familj och hundägare. Som tur är många av mina äldre vänner oxå hundägare nu :) Eller egentligen, kanske den faktiskt har utökats igen? Med tanke på alla dessa människor man träffar när man pulsar runt i ett ridhus och tränar inför ringen eller möter en annan hundägare sent på kvällsrundan då snön piskar en i ansiktet...
Sen är det ju bra med sådana vänner som Cilla som tar saken i egna händer och ser till att man träffas och när det händer vill man inte att de ska gå sen :)

3 kommentarer:

Titti sa...

Mej blir du inte av med så lätt ska du veta :) KRAM

Anonym sa...

Vi har varken hund eller är i din familj men vi finns kvar också det hoppas jag du vet!=) Kram.

Anonym sa...

Vad söt du är Angel!
Jag har inte heller hund, och om jag skulle ha det så skulle inte du ha det ;) För det är bara Tia jag vill ha!!!;) Men tack för kaffestunden, dom underbara semlorna och hälsa syster din, var trevligt att träffa henne efter allt man hört om familjen din! KramKram!