Sidor

torsdag 15 januari 2009

En helt vanlig söndag...

Finaste Tia som cattledog ...


Finaste hjärtat mitt ...

Finaste Fina ...

Finaste Lejjan vår ...

Finaste Robban vår ...

Och fina fisken ...
(Jag fick tillochme 2 st! Robban halade
visst upp några oxå men det gills inte.)

Att jag älskar söndagar är ju ingen hemlighet. Staden är liksom sömnig och tillfreds och alla vill njuta för sig själv av veckans sista dag. Den här sistaste söndagen var vi inte i stan utan ute på landet hos Finas Robban. God mat, film, skoter & fiske. Vad mer kan man begära? Kanske att man kunde göra så varje dag. Gud, jag vill tillbaka till obygden där jag hör hemma. Sa precis till N här i stöket och böket med flyttkartonguppackning att nästa gång vi flyttar blir det till hus! Kanske på Alnö? Har någon mystisk dragning dit. Inte längre till det nybyggda området faktiskt. Utan kanske något charmigt ruckel vi kan lägga kosing på och göra om precis som vi vill ha det. Gärna med en liten, liten lada så fåren och hönsen får plats. Och så gräsmatta och mark till bete. Gärsgård, äppel -och päronträd, amerikansk verandra, stooora fönster ... Jag kan hålla på hela kvällen.

Lägenheten börjar faktiskt ta form. Vi kan laga mat och duscha HEMMA nu. Fina har varit vänlig och låtit oss grisa ner hos henne och det har faktiskt gått riktigt bra, mysigt som fan. Men det är skönt att stappla in i sitt eget badrum tidigt på morgonen och ha en egen spegel att förfasas över spegelbilden i. Dock är det långtifrån klart, lååångtifrån. Men jag orkar inte mer ikväll. Jag ska ta igen alla bloggar och hemsidor jag missat på sistone. Och försöka luska ut om min gamla klasskompis oxå är på tjocken. Det var ju alldeles nyss vi drack Humlan och provade kläder i timtal och lyssnade på Wycleaf Jean och ringde varandra sjuhundratusengångerperdag.
Snälla, stoppa tiden, jag hinner inte alls med längre!

5 kommentarer:

Anonym sa...

jackan du fick av mig är på iaf ser jag, kanoners att den kom till användning! men när du är ledig kan du höra av dig till micg också, så kan jag och ofelia få umgås med dig och tia! vi gillar ju er men du jobbar ju jämt s ja ringer!! eller är uppbokad med annat ;)

S as in Supermom sa...

Hej min vän! Saknar dig massavis! Då känns det lite bättre när jag får gå in på din fina blogg och titta på perfekta fotografier och läsa om din värld :)
Kram

Anonym sa...

Åh det lät som en supermysig söndag! Vad kul att pimpla!

Härligt att lägenheten börjar ta form. Kanske några bilder snart? :)

Anonym sa...

Stinta va rolet å si att du kåmme igång igen. Vi ha rakt sakne n'han ruta. Kul å si att du å ha na anne fördä än å bara flötte. vi å längtes tess i kan komma häråt. Kattjäveln ha rakt klöst söder hela högerhanna på mä. Si ut som ho sku ha gått göning nån slaks hackelsmaskin.
Sköt om ji! Å vi ses!

Anonym sa...

Hej gumsan!
Pappa säg att jag också måste skriva nåt, så folk inte tror vi inte kan prata riktigt..
Jag skrev just ett sms till dig, att jag saknat bloggen några veckor och att det är skönt att du kommit igång igen, behöver all sorts kontakt jag kan få, ser du.
Din fjantiga mamma