Sidor

torsdag 1 januari 2009

VÄLKOMMEN TVÅTUSENNIO


Vackraste systern som kommer med
den bästa händelsen 2009 <3



Ensam med salta chips på nyårsafton. Eller ja, Tia har däckat på mina fötter och snarkar ganska ljudligt. Det är jobbigt att vara flicka när hormonerna rusar, I know. Idag var första gången hon "inte hörde" då jag kallade in henne. Det gick en tjusig goldenhanne framför oss som förföriskt svajade med svansen. Förra och första gången hon löpte brydde hon sig inte ett dugg om pojkar, men vår tös måste väl oxå bli stor någon gång............. *grååååååååååt* :)
Kvällen har innan det bestått av utsökt trerättersmiddag, lite uppackning och choklad. Niklas ska hämtas från jobbet 03:00 så jag kanske ska sluta ögonen en stund. Imorgon ska lägenheten bli beboelig. Förhoppningsvis.

Med ny energi och lite sådant där lugn i kroppen tar jag mig an 2009. Det är lätt när man har vänner och familj som jag, förstår ni. Jag har lovat mig själv att trappa ner på mina vardagliga scheman och kanske njuta lite mer än hasta än hit än dit för att vara alla till lags. Det slutar ändå med att alla blir försummad och jag missnöjd med mig själv. Det får bli mitt så kallade nyårslöfte.

2009 hoppas jag på resor av olika de slag. Kanske till några tillställningar där man kan doppa näsan i valppälsar, kanske till ljumma sommakvällar med ett glas vin, kanske till ett varmt land där termometern aldrig är under tjugo grader och där vattnet är ljusblått... Kanske bara ut till landet där man kan sitta och guppa i ekan och vifta bort mygg.
Men jag hoppas oxå att det blir minst lika bra som 2008 var.

5 kommentarer:

Titti sa...

Kanske du har nån stund över för dina "gammla vänner" också nu7 när det nya året kommer? =) Drömde om Ingela inatt.. Drömde att nån sa att hon redan fått barn. Jag fick panik! Tänkte att jag kan ju fan inte ha missat det. KRAAAM

S as in Supermom sa...

Hallå där! Jag vet nog vad ditt nyårslöfte är ;) Gott Nytt min vän *kraaam*

Anonym sa...

Usch, jag fasar för den dag Indy börjar lyfta på benet och spana efter damer och goda kissfläckar!! Kan de inte alltid få vara lydiga valpar? :)

Anonym sa...

De ä int ont å si att dä ä fruntimmers kackel når dum int vell att valpa sku väx opp. Men nog håken jär dum dä, å pisse å sniffe allestansch dum kåm åt.
Vad tror ni vi såg och tänkte då vi såg hur ni växte och tog för er,både vad gäller liv och motsatta könet.
Jag medger dock gärna att ni lyckats och vi känner oss tillfreds med våra mågar.Kattfan åt upp matlådan jag lämnat öppen från nyårsmiddagen. G.N.Å!

Anonym sa...

God fortsättning! Jag tycker att dina löften ser finfina ut! Ha ha ha... fler som är självupptagna och inte lyssnar? Vegas är full av hormoner och en riktig slyngel. Det trodde jag väl aaaaldrig att han skulle bli!

Vilka ljuvliga bilder från er jul!!

Ha det bra!