Sidor

onsdag 3 december 2008

Packapappapepckghahg...


Men nu börjar det ta form, vårt nya hem. Väggarna är raka och släta och målade en gång iallafall. Köket är urrivet och det hänger sladdar här och var. Under köksgolvet låg massor av tidningar från 50-talet, tyvärr helt omöjliga att riva loss men jag hade några minuters rolig läsning. Niklas målar på dagen och jag direkt efter jobbet. Mellan hundarnas futtiga promenader får de leta korv mellan flyttlådor medan jag rullar in våra ägodelar i tidningspapper och hoppas att det inte är någonting vi kommer behöva inom de närmsta tretti dagarna så vi måste riva upp skiten igen. Iallafall femton lådor har jag knåpat ihop, trots det är hemmet kaos. Hur?
Huvudvärken tänker visst vara min följeslagare idag också, men det är OK när man inte jobbar sportsbar längre. Man kan faktiskt sitta ner efter en tablett på detta. Otroligt.
Kanske hinner femton lådor till innan fredag då jag packar en väska istället och tar tåget mot söder och hänger med en likasinnad, fullständigt vettlös människa på Stora Stockholm i dagarna två.
Vi väntar också äääntligen hem en ny kamera i dagarna. Därför är den "gamla" (Eos 350D) till salu tillsammans med två objektiv (18-55 & 75-300) och annat krafs!

Nu närmar sig klockan nio så jag ska nog dela lite korv för att leka Fort Boyard och sen kramas en stund innan jag letar fram bilen och åker till jobbet.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åååå, nytt hem! Vad kul! Ok, kanske inte så kul när man är mitt i renovering... tro mig... vi tar det pö om pö så det lär ta nåt år till.

Bilder? På fort boyard?

Anonym sa...

så länge sen vi sågs! Kan inte ens tänka mig ert hem i kaos.
Malin

Titti sa...

Känner att jag är dåligt uppdaterad nu... hoppas vi ses snart! // tittutan

Anonym sa...

Phu, packkaos är inte kul alls! Men tänk vad mysigt när ni flyttat in och fått ordning på allt. Men det är jobbigt på vägen.