Sidor

tisdag 9 december 2008

Long time no see...


Efter många om & men kom jag faktiskt på tåget mot den stora staden. Jag glömde förstås biljett och sedan kontokort och sedan att jag glömt att plocka ut recept på vissa medel från apotek som förhindrar att man får en bulle i ugnen. Plus att inre stressnivån var lite för hög från dagen innan då svärmor låg på operationsbordet igen. En orolig Niklas framkallar en hysterisk Angie, inombords. Men tillslut satt jag där iallafall, med musik i öronen och en efterlängtad helg framför mig. Huvudvärken hängde med förstås, hela vägen & hela helgen och ligger fortfarande där bak någonstans och bara väntar på rätt ( läs:fel ) tillfälle att bryta ut igen. Jag beslutade mig dock för att försöka njuta av att umgås med en helt fantastisk människa & hennes lika underbara familj & bara få ge utlopp för mitt vansinniga hundintresse. Kelpieringen hanns med mellan varven men nå värst inläst på de deltagande hundarna var jag inte. Annars kryssade vi mellan olika montrar och kelade & begrundade & beundrade den ena rasen efter den andra. För första gången fick jag verkligen komma riktigt nära en Shiba & trots att de tilltalar mig så skulle den aldrig passa in i vår familj, tyvärr. Vi kollade oxå närmare på Löwchen, Lundehund & bullterrier då min kompis letar en till familjemedlem. Dock tror jag hon kommer välja JR, igen ;) Kanske kan det vara så för att de påminner om varandra. *host* Bullterrier kommer väl aldrig heller få bo hos oss då, även om jag varit intresserad av dem sedan första dagen jag såg en. Däremot så hittade jag någonting otroligt intressant som du kan hitta här. Så förhoppningsvis åker vi ner till Stockholm den 22-24 maj & kollar närmare på typen face rase. Får se om en sådan får plats hos oss, det beror på hur Kicki planerar kombinationen Beau & Ilandra igen.
Det som inhandlades i helgen var lite finfoder & biologiskt nedbrytbara bajspåsar. "Bajspåsar som kan slängas i skogen" sa försäljaren. Inte vet jag, men om mina hundar skiter i skogen tar jag fan inte upp det. Eller menade hon att man kanske ska spara dem hemma i garderoben för att sedan åka ut på landet & dumpa det?

Ikväll var vi & kikade på lägenheten som snart är klar! Fattas bara lister & lite garderobsmålning och ja... ett kök. Men golven är inlagda & väggarna målade, tjoho! Vi planerar att få börja bära dit lådor redan nästa helg så kanske att vi kan lämna Örnsköldsallén helt bakom oss i mellandagarna. I helgen ska jag jobba & tamefan vad kul det ska bli, är helt vansinnigt förälskad i mitt jobb än så länge & det känns skönt. Morfar Spelemannen fyller år så det ska oxå festas med smörgåsbord & såklart gås lös med nya kameran! Tråkigt att jag missar det årliga julfirandet hos Backlund-Nilsson på lördagsmorgonen bara, det känns tungt & tråkigt.

So long! /A

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hehehe du med bullterrier? Du skämtar va? Hahaha vill du bli avskräckt så ring mig!

En till vovve, gud så spännande. Jag ser framemot att följa planerna. Kul att du sett mina alster i bullemontern, vad gör man inte för goda vänner säg...

KRAM LISA

Anonym sa...

http://www.bissvargen.com/

Kanske ska kolla in hennes sida, hon bor i Nacksta.

KRAM IGEN

S as in Supermom sa...

Jag lik Jack Russell! Jag förstår inte vad du pratar om ;)
Tack för en superhelg!