Sidor

lördag 15 november 2008

Talar vi samma språk? DEL 1


Pratade med mamma för ett tag sedan, om "Män är från Mars, Kvinnor från Venus" och hur väl det stämmer att vi och våra män talar totalt olika språk. När jag kom hem här om dagen hade N lagat mat, städat och donat. Länge har jag hört att män "säger vad de menar", men enligt boken då hade det lytt såhär:
Jag: - "Tack så hemskt mycket! Jag uppskattar det verkligen, nu kan jag ta det lugnt den tiden och ägna mig åt dig och hunden och inte behöva ha dåligt samvete över att det ser ut som sju svåra år ..."
Och Niklas uppfattade det alltså: -"Tänk att du är så jävla bright att du fattar hur dammsugaren fungerar för en gångs skull. Nu kan jag göra all annan skit du missat att göra alla andra dagar."
Ligger det någonting i det grabbar? Uppfattar ni verkligen det så? Jag menar ju verkligen att jag uppskattar att det är gjort.
Jag måste köpa den boken! Intressant utan dess like.
/A

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahah, det är nog här problemet ligger! Jag menade verkligen det jag sa min sköna. Jag uppfattade det inte enligt din berättelse, du la själv in tolkningen i det jag sa. Jag menade det jag sa utan några krumelurer, medan du tolkade mitt svar som du skrev!? Fascinerande, det är nog därför som vi inte pratar samma språk, för oavsett vad vi män säger så kommer ni alltid tolka det på ert lilla vis... som är totalt obegripligt för oss! ;)

Love ya darling! Puss

S as in Supermom sa...

Läste den boken för många år sen och den har hjälpt mig enormt mycket! Jag stack den i handen på min nuvarande man på vår första dejt och sa:-Här, läs den till nästa gång vi träffas!
Å det gjorde han *skratt*
Jag har frågat flera män om saker i boken som jag tycker är skumt men ALLA har bekräftat att det som står stämmer! Så jag tycker nog att alla män och kvinnor skulle läsa den och prata med varandra om det som står så kanske vi kan undvika onödiga bråk ;)

Anonym sa...

PS. Vilken fin teckning du har ritat till din presentation!! Jag gillar att du fick med Tias "krigsskada" på örat också! ;) Puss

Anonym sa...

oh oh oh... snyggaste teckningen... lilla familjen... men ingen niklas? :)