Sidor

onsdag 26 november 2008

På fredag åker vi hem...


Mors bord är alltid dukat med
vackra saker, utsökt mat & runtomkring
en massa kärlek <3

Dagarna går fort igen. Idag efter jobbet gick vi genast ner till Fina & Robban för att måla lite i garderoberna. Vitt, vitt vitt! Fräscht och fint. Jag hade tänkt föreslå att vi kunde ta hundarna till Sundsvalls BHK medan grabbarna jobbade, men jag tog tillbaka det då jag såg Finas bleka ansikte. Stackarn, precis som Niklas härjar bacilluskerna med henne oxå.
En lång Umeåansk basketspelare hämtade våra byrackor och tog de på långpromenad medan vi åt snabbmat och mandlar och drack glögg och en öl.
Men nästa onsdag Linnéa, då ska vi träna! :)

På fredag åker vi till Viksjö. Mer än trettio dagar vi var där sist och det känns i kroppen. Jag behöver frisk lantluft i lungorna och mammas kost i magen igen för att bli hel. Viksjö kommer alltid vara platsen nummer 1 på Jorden & jag längtar!

På lördagmorgon åker vi till Västerås för att umgås med svåger med flickvän och bara äta, promenera, prata foto och lata oss. Värre kan man ha det!

Imorgon ska jag tillbaka klockan 10:00 på bästjobbet. Det är helt otroligt vad man kan trivas på ett ställe, hoppas bara det håller i sig. Komplett skulle det vara om jag kunde promenera dit och låta hundarna bo i personalrummet tills jag slutar igen. Men vem vet? Vill de behålla mig nästa år kanske man kan lägga fram ett förslag. Håll tummarna!

Och så var det ju det här med nya familjemedlemmar! Inte mindre än FEM familje -och vänbebisar kommer det under 2009. Var placerar det mig & Niklas tänkte jag då smått panikslagen! Men tack & lov har vi lite vi ska göra och jag har rätt många vänner kvar som inte heller planerar barn. Så jag kan pusta ut. OCH hund nr.2 ska vara något år också... :D
Nu kan jag ju dessutom skämma bort och "träna" på alla dessa pluttisar extra mycket. Min lilla systerdotter kommer bli jordens mest älskade unge!

Inga kommentarer: