Sidor

tisdag 18 november 2008

Blogjob!

Jag sitter på jobbet & bloggar. Får man göra det? Det känns helt enkelt inte riktigt rätt. Men vad fan, jag är redo för stängning. Väntar på två yngre mammor och deras jävulsyngel. De ska "bara leka lite till"... De här gästerna sorteras till kategorin SKRIKIGA & SKITIGA.
Jag gick och låste en av nödutgångarna vilket släcker ner halva lokalen. *fniss* Nu fick de eld i baken, hejsanhoppsan vad de lubbar mot kassan med ursäktande leende. Mammorna är sjyssta, har lite svårt att hålla reda på ungar, betalning, vinterkläder och bilnycklar. Jag säger att det inte är någon brådska, ta´t lugnt. En unge hänger på bardisken och sliter i papperen och kletar nånting som liknar snor på den lackröda ytan. Uäck. Jag stirrar ondskefullt mot ungen medan mamma tittar bort. Gör inte så mot alla ungar, bara de fula och jobbiga. Jag vinkar & tackar & önskar välkommen åter & låser dörren kvickt efter dem.
En helt vanlig dag på jobbet är över & jag ska få åka hem!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, vilken underbar beskrivning!! Vad skönt att du lyckades skrämma iväg dem =)

Anonym sa...

Ha ha ha... skitiga och jobbiga... Härlig beskrivning.
Tack för uppmuntrande ord! Det verkar som att du behöver samma sak!
Vad fint du har i bloggen!
Kram och ha det så bra!

Anonym sa...

Uppdatering sker minnsan inte för ofta här heller!!! ;)