Sidor

fredag 14 november 2008

Alldeles ensam ...

Hermia, sötast i världen! <3
(Skrev HERNIA först, helt fel. Det betyder "bråck" vilket betyder att det är ett hål och något har trillat ut enligt mina anteckningar från veterinärmedicinen *fniss*)


Men jag njuter! Ett glas rött, pennor, papper och lite färg. Jag har haft en supertrevlig kväll med Maijsan, tacos och en massa prat. Helt ensam är jag ju inte såklart, Tia gnaskar på ett kladdigt ben i hallen mellan alla dessa flyttkartonger. Som vanligt så börjar jag packa, rensa och ordna på ALLA ställen samtidigt istället för att metodisk beta av som typ böcker i en kategori, ljuslyktor i en och skor i en tredje. Men nej, man drar fram allt över hela golvet och sedan inser man att man snart ska vara på jobbet eller att klockan är mitt i natten. Så det blir liggandes. Nu har N städat utav bara fan och det är riktigt fint här hemma. Jag kan snart slänga mig i soffan med gott samvete, det är till och med diskat. Jag gillar ju att diska, det är ju en sån där tid då man får stå helt still vilket inte händer så ofta. Men jag måste erkänna att det ska bli förbaskat skönt med en diskmaskin!
Imorgon ska vi på Linnéas freestylekurs, spännande! Tia är inte helt OK än, hon är aaaaningens lite tröttare. Men snart är hon nog sitt vanliga jag igen. Jag måste dock (! fan, hatar verkligen det ordet, "dock", låter lika illa som "ty") erkänna att det är rätt skönt med växel ett ibland och inte hundranitti. :)
Sedan ska vi greja lite i lägenheten som redan ser helt annorlunda ut. Herr Bergström har snart byggt om hela skiten, han är inte bara snabb, han är workoholic oxå. Hoppas man hinner med någon före/efterbild iallafall.
Kanske jag lyckas fixa en dejt med Cilly oxå? Rödvin och hembakat tunnbröd? Hnn? Huuur jävla gott som helst är det ska jag tala om! Cilla kan göra ens dag hon; sprallig, grov i mun och len som en liten duva. Jojo. Kompisar som jag har skulle alla ha.

Nu tänkte jag skriva att jag skulle sms-tracka S as in Supermom men jag insåg att klockan faktiskt är sena natta! Skamligt! Jag måste gå och lägga mig.
/Angie

Inga kommentarer: