Sidor

lördag 25 oktober 2008

Prissenter & annat roligt ...


Dagarna flyger förbi! Ibland känns det som att jag det inte är mitt liv jag lever utan att jag är inträngd någonstans där inuti och försöker banka mig ut. Ibland trivs jag som fisken i vattnet med att fixa allt på min 2do-lista som varje dag har minst tio, femton punkter. Lite så lagom stress är underbart, då lever man upp, men när det blir liiite, liiite för mycket slår det om och allt går på automatik. Nu sitter jag vid köksbordet med en varm kelpietös mot benet, en gubbe i soffan som kan alla låtar på Doobidoo och har en trivsam kväll framför mig med goa vänner och goda drinkar! Jag menar, kan det bli bättre?
Halva dagen har jag tillbringat på Kramfors Brukshundsklubb tillsammans med Uppfödar-Kicki på utställning och halva dagen degandes i soffan framför Sagan om De Två Tornen och sushi. Nu är det dags att ta en promenix innan en välbehövlig dusch och sen i festkläderna!
Tia fick finfin kritik och etta med HP och jag är såklart mer än nöjd då hon skötte sig exemplariskt med tanke på vad hon hade i andra sidan av kopplet :) Fick se lite aussies och rottisar också och OJ vad man blir sugen... Iallafall tyckte jag att det var supertrevligt, Kicki!

Lilly är inneboende tills på söndag och nu ser man verkligen hur lika och olika de två systrarna är. För nu får man ju se Lilly i ett lite coolare tillstånd än när man möter henne en gång i veckan på klubben då hon blir en tvåbening och försöker nå ens haka. Hon är mycket keligare än Tia och har lättare att koppla av inne, med tanke på att hon inte är van att sova borta och nu ligger som en degklump i mitt knä. Men de har samma "stålmannenpose" där de ligger på rygg med ena frambenen böjt och det andra stretandes framåt/uppåt. Om Linnéa vill lämna henne här för alltid går det himla bra... Vilket jag i och för sig tvivlar på att hon vill :)

Igår fyllde jag hela tjugofyra år och det KÄNNS, himmel vad det känns! Jag är ledbruten, trött och gnällig :) Men jag har fått sådan uppvaktan och sådana presenter att jag blir alldeles vimmelkantig!! Folk har grattar per sms och ringt och facebookat och Biteline bakade till och med en blåbärspaj! Jag har fått precis vad jag önskat mig, hur bortskämd får man vara?! Allt från ekologiskt vin, choklad, ett karamellrosa regnställ, presentkort på IKEA & BOKIA, scrapbookinggregor, snittblommor, knivar, finfint underställ, motionsstavar och ja herregud MASSOR av grejor. En sak som jag blev överlycklig över var ett par snygga kängor från min moster och hennes familj, precis den stil och modell jag tänkt mig. Jag fick svälja och svälja och svälja för att inte börja böla, så blödig som jag blivit på sista tiden. Det var den bästa födelsedagsveckan på tjugofyra år! Mina klasskamrater skickade presenter med POST!
Jag har vääärldens bästa familj och vänner <3

Och nu skulle jag vilja skriva mera men det är dags att röra på fläsket, herregud, jag är sen som vanligt!!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Puss på dig gammla nucka! Hädan efter blir du bara skröppligare och rynkigare :0) Men du är så välkommen in i min klubb ;)

Malin sa...

Hoppas ni hade kul på festen sorry att ja banga!

Anonym sa...

Grattis på dig gammla tant :)

Anonym sa...

Kul att höra, gumman!

Kram moster

Anonym sa...

Det har visst varit många kalas den här helgen =) Grattis på födelsedagen i efterskott!

Anonym sa...

Grattis med vel overstått!!!
Håper ellers alt er bra hos dere:-)
Klem fra søster Lexi m/fam