Sidor

onsdag 1 oktober 2008

Ibland är det svårt...


Usch. Det är det enda jag kan säga. Tröttheten ligger som ett töcken runt skallen, maten gör kullerbyttor i magen och sen kommer en liten låga svidandes längst strupen och ja, den där positiva, kreativa, jävlaranammagrejen som alltid varit mitt signum är som bortblåst. Dagen har spenderats framför datorn med att komponera ihop CV:n och kolla mailen var sjätte minut, kanskekanskekanske att någon insett att jag är en ypperlig medarbete? Hnn? Nähä.
Jag har iallafall pluggat och det får man väl se som ett plus. Planen att sitta på högskolan i trevlig sällskap gick inte som jag hade tänkt, men vad fan, så mycket som jag läst idag har jag inte läst på flera veckor. Det är som en dålig låt i skallen att jag skaskaskaska bli klar med allt till december så jag får upp det förbaskade diplomet på väggen. Jag är less på kommentarer som att nu har jag ju all tid i världen att plugga när jag inte har något jobb som tar hela dagen. Tack, jag vet det.
Där emellan har jag sovit. Av dygnets tjugofyra timmar har jag väl sovit bort tolv. Jag har varit världens sämsta hundägare och gått en kort och regnig promenad, inte ens gömt en korvbit eller klickat in något roligt, sånt som man annars brukar göra då himlen bjuder på skyfall. Jag intalar mig själv att det kan vara bra för den skraltiga lilla brunråttan att träna på att bara slappa en dag... Visst? Det känns som jag sagt det förut.
Tur är att älskade vänner kommer som en frisk fläkt och vänder upp och ner på ens självömkande ett tag och tryckte in en gnutta vett och inte minst energi genom de grubblande vecken i pannan. Eller så skickar de ett sms och frågar hur det är fatt? Jisses, jag får svårsvald klump i halsen av det. En mamma ringer oxå och bara pratar litegrann och är alldeles sådär underbar som bara en mamma kan. <3
Imorgon är en ny dag & efter regn kommer solsken.
Yadayada...

5 kommentarer:

Malin sa...

inte för att vara negativ men det ska tydligen regna hela veckan =D

Anonym sa...

Ja vansinnesregnet gör ju inte att livet direkt känns lättare! Och att skriva CV och skicka jobbansökningar brukar inte heller vara bra för humöret eller självkänslan. Usch! Hoppas du snart känner dig gladare!

Titti sa...

Snälla... Inse hur skönt det är med såna slappdagar. Prova det fler dagar vet ja, det är du värd! Lycka till med jobben. Kommer förbi nån dag och kikar på lite tattos =) längtar! KRAM

Anonym sa...

Hej tjejen...
Super tack för komentaren, den behövdes nu i skit vädret.. ja jag har inte heller gjort så mycket med mina grabbar.. vad ska man göra när det vräker ner hela tiden? ja dom säger att efter regn kommer sol... så vi får hoppas på det. Hur mår ni annars?

Anonym sa...

Du är varmt välkommen ner till Stockholm och svinga dina lurviga och supa bort dina problem för en stund ;)
Kram