Sidor

tisdag 9 september 2008

Tävling känns långt borta ...




Med vinterjacka och keps stövlar jag upp ovanför Bergsgatan och kastar lite boll. Sedan, medan dropp, dropp på skallen tränar vi inför lydnadsettan och jag är plötsligt mycket, mycket glad över att jag inte anmälde Leia till den tjugonde. Helt plötsligt känns Tia som ett ess. Puh!
Men med knivar i nacken och blixtrar i pannan kan jag inte kalla mig bra hundförare som tappar tålamodet bara för att en fyrtiokilos klump inte riktigt hänger med i svängarna, eller för att en hormonattackerad tonåring tappar koncentrationen.

På schemat idag stod en massa saker. Jag har ännu bara genomfört... ingen av dem, insåg jag nu. Ja, men efter lite tårta hos N:s mormor kanske orken kommer tillbaka? Fina Fina ska ikväll släpa med mig på min första Thaiboxningsträning .................................................. Jag tror att jag imorgon kommer vara levande död, men vad gör man inte för en välsvarvad kropp? Även om den bara är på hundrasextio centimeter. Det är närmare bestämt sex år sedan jag hade riktig kondis och faktiskt mer muskler än fläsk, så det är väl på tiden att man tar tag i jävulskapet.

Jag har faktiskt sökt ännu ett jobb idag. Ett jobb som jag verkligen vill ha, som innehåller hund, med det innehåller samtidigt låååånga resor, massor av längtan och uppoffringar. Jag tänker inte låtsas om det förrän jag har på papper vad de beslutat.

Gud, jag är så sugen på avocado!

Att vara arbetslös måste vara det värsta som kan drabba en svensson! Jag har massor av tid och får ingenting gjort. Om inte Skodan tas emot på verkstaden denna vecka tar jag mig en tur ut till Alnön för att kika lite på whippetkullen. Det är bara en vecka kvar innan jag sitter där i deras låda och glömmer tid och rum. En vecka kvar innan jag blir fuskmatte åt SEXTON snabbråttor och två genomkeliga knasiga katter. Kameran kommer gå varm, det är en sak som är säkert!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Thaiboxning???
Oj, du måste berätta hur det var! Om du kan röra armarna och skriva vill säga... hi hi hi...

Trist att vara arbetslös! Vad spännande att du sökt jobb, hmmm... blir väldigt nyfiken, håller tummarna!

Anonym sa...

Haha, jag har ju precis också börjat mitt nya liv, men jag hänger på friskis och svettis. Eller, jag har varit där EN gång än så länge med det är ju en början i alla fall =)

Jag älskade att vara arbetslös. Så får man inte säga men det gjorde jag faktiskt!! Ok ekonomin är inte så kul men de lediga dagarna..ah!!! =)

Anonym sa...

Jahaja. Undrar vad du komer att skriva när veckan på Alnö är slut.....Hoppas iallafall på bra blder, precis som det brukar bli när du är i farten med kameran.

Malin sa...

passa på att skaffa den där välsvarvade kroppen innan du blir gammal tant med barn för då äre kört, tro mig=) haha