Sidor

lördag 20 september 2008

På min gata...

...på Alnön.
Närmare bestämt... öh, ja iallafall någonstans där vid Uslands skola. Där vill jag bo. Det är känsla a la Mårtensro i Sidsjön. Nybyggda fräscha villor med nysådda opersonliga gräsmattor. Nylagd svart asfalt och modern lekplats som ungarna behöver instruktionsbok för att förstå. Små buskar som ska växa sig till stora träd och ge skugga åt baksidan där man ska dricka körsbärssaft och äta bullar. På uppfarten står Ford och Saab, combi såklart. Det ligger en bandyklubba halvvägs ut i gatan och jag möter en flicka och hennes lillasyster som drar på sina cyklar. Kanske de kommer hem från skolan och ska vidare upp i skogen som ligger runt knuten på området?
En av dessa hus på denna underbara gata ska bli vårt en dag. Så är det bara, jag vet det. Vi ska också vara en av dem med ljuslyktor på broräcket och en gasolgrill på baksidan. Bara det att vi ska bryta av med högt kompostgaller istället för vitt trästaket.
Där ska vi bo när vi är färdig med vad det nu är vi håller på med. Jag kan knappt bärga mig!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Då ses vi. Fast du kanske kan cykla över till mig som bor på norra. Du vet den söta röda kåken med staket & mastiffer bakom.

Välkommen, jag kan baka & bjuda på kaffe!

Kram

Anonym sa...

Mja, inte alnö. Men du kan få komma och fika och härja i skogen med mig och vovvarna när vi köper vårt stora hus i Allsta!! =) Där ska vi ha fruktträdgård, skog med jakträtt, egna morötter, vinbärsbuskar och inget staket för det är så långt till stora vägen. Mmmmmmm, undrar när den drömmen blir verklighet?

Malin sa...

trodde inte du var "kataloghus" tjej...

Titti sa...

Hur mysigt låter inte det då? =) Önskar jag hade sånna drömmar också.. Alla mina drömmar går typ baklänges nu. Imorse vaknade jag med en riktigt sjuk idé. Kom på att jag skulle sälja huset och köpa lght ist.. =/ Hoppas aldrig mer att jag tänker den tanken! Hoppas det går bra med allt för dej! KRAM

Anonym sa...

Åh, vi delar samma kataloghusdrömmar hör jag.
Jag vill ha ett eget gästrum!

Anonym sa...

Fanns det inga värre bilmärken på uppfarten? Jag ska iallafall bo i skogen, ett gammalt torp med dubbeldörrar. Mkt antik ska allt vara! Men jag vill ha en volvo,combi såklart ;) men det får nog inte jag få bestämma, så det blir en bmw.. Kram!!