Sidor

tisdag 2 september 2008

Måndagsäventyr!

Igår morse packade jag ryggsäcken med pumpernickel, hemmagjord körsbärssaft och korv i bitar för en långis i det fina vädret. Tankar behövde rensas och det görs bäst i naturen. När vi var framme i Birsta som första delmålet var kändes det rejält i fötter och rygg, men skam den som ger sig! Efter en välbehövlig paus på Drakborgen letade vi oss mot Bergsåker. Över ängar, genom snårskog och över tågrälsen, solen sken och det kändes plötsligt inte så jobbigt längre. Vi träffade en farbror som arbetade vid rälsen och surrade hund ett tag, han var väldans trevlig tyckte vi alla tre och han verkade smått bekymrad över att jag inte riktigt visste var jag befann mig. På några ensilagebalar dukades picknicken upp och jag åt upp hundarnas korv och de åt mina leverpastejsmackor. Efter dessa tre timmar var Tia fortfarande superpigg såklart, Leia lite tröttare och jag var nästan död. Blåsor på tårna, vilsen och träningsvärk är ingen bra kombination. Mitt vänstra öga hade plötsligt svullnat upp och rann som Niagarafallen, det gjorde att jag fick blunda med det och stövla mig fram med det andra. Vet inte vad som hände faktiskt och lite, lite obehagligt var det men jag hade min kära klasskamrat som höll mig vid liv per sms. :)
När vi insåg att Granloholm skymtade uppe i backen svalde jag stoltheten och sms:ade N i hopp att han kanske kunde hämta upp oss. Tack och lov kom han som en raket och efter att ha blivit uttittad på ICA kunde vi äntligen slå oss ner i soffan och inte göra mer den dagen. Ögat bultade och huden kliade och det spred sig och blev till konstig huvudvärk och om det inte skulle gå över kanske akuten skulle övervägas. Men idag är jag lika vacker som vanligt *HOST* och huden ömmar bara.

Nästa soliga lediga dag ska jag definitivt göra om det. Följa? Någon?



HAHAHAHA!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker du ser söt ut som vanligt *asgarv*
Eller nån galen donna som har flirtblinkat för mycket ;)
Många kramar från din "livräddande" klasskompis

Malin sa...

hoppas verkligen att du mår bättre idag!

Anonym sa...

Oh my... de va de värsta... men jag anmäler mig, jag vill följa. Ofelia också!!

Anonym sa...

Jag får gåshud av att läsa om det, du är galen!

Ang kurslitteraturen så skulle jag uppskatta ett lån massor!! Det är hets i min grupp, rena catfighten om böckerna som biblioteket har. Det finns en bok som jag inte fått tag i, en liten blå som är skriven av Lindberg&Berge...ni råkar inte sitta på den? Skulle vårda den ömt och vara evigt tacksam för ett kortare lån!!! Är det möjligt...?
Kram!

Anonym sa...

Förutom blåsor, öm kropp och svullet öga låter det ju som ett äventyr i härlig anda.
Precis vad jag skulle behöva!

Ha det bra!