Sidor

fredag 12 september 2008

Det blir inte alltid som man tänkt sig.

Deppigt värre på Örnsköldsallén just nu...


Nu är det riktigt illa ute med Skodan. Den lyser inte bara utan låter otrevligt dessutom. Sådär otrevligt så man absolut inte vill starta den. Det kom ju i precis rätt ögonblick. Helt underbart. Tur i oturen är väl att där jag ska tjäna ihop nästa hyra ligger bara en kilometer härifrån så man kan trampa dit. Synd var att jag inte kunde åka till Maijsan och promenera som jag sett fram emot hela morgonen. Istället fick jag leta mig runt bland stigar från Nackstas elljusspår. Det ledde mig mot Klissberget, tror jag bestämt att det hette. Mysigt var det, det kan inte förnekas. Hundarna och jag i lagomt väder och trevliga stigar. Jag gick där i godan ro med telefonen framför ögonen och sms:ade flitigt. Jag vet inte, sjätte sinne kanske man kan kalla det, för jag slutade knappra och stirrade rakt på en liten huggorm. Ett steg till och jag hade väl fått två små gaddar genom dojorna. Hundarna hade oxå sprungit rakt över den! Vilken sagolik tur att de inte blev bitna. Vad skulle jag sagt till Niklas i paniken? "Öööh, jag är någonstans ovanör Nacksta... tror jag iallafall. Har sett en skylt som det stod Klissberget... Men jag vet inte om det var ditåt jag gick..." Glad är jag att jag har bra lydnad på fröknarna så jag kunde leda dem lååånga omvägar och sedan knäppa skitdåliga kort med telefonen på den väsande otäckingen.
Nu ska jag glo på TV lite och försöka vara social. Ligger i "hårdläsning" inför min omtenta i veterinärmedicin och har haft ett ord på hjärnan hela dagen som spelas upp om och om igen. Som en dålig låt. "Hypertrofisk kardiomyopati". Suck.
So long!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vi går jätteofta på stigarna kring och mot klissberget. Supermysigt tycker jag! Det är Zebs och min skog det där!! =)

Anonym sa...

hehe men de gör inget vännen!! jag gick en mini promenad all by my self. Var ganska skönt att de blev lugnt då jag inte hade världens ork kände jag när jag väl kom ut. Men som sagt, nästa vecka it you and me... more than one day i hope!! PussKram

Anonym sa...

Haha, ja jag var hungrig och kände mig klar med all träning. Men du, det var häftigt att se din lilla böna vända ut och in på sig själv i sin iver att göra rätt. Kan Vilmer få lite privatundervisning av henne tro? Jag betalar bra! ;)

Läser du till veterinär??
Kram!

Titti sa...

Tror du fixar tentan galant! KRAM

Anonym sa...

haha ja men jag tycker att han blev, om de nu är möjligt, lite vackrare ;)

Anonym sa...

Huggorm, blääää...
Bilar, bläää.... Vi har precis haft vår på lagning. Kostar pengar och dyr att tanka, men ack vad jag saknar att köra bil nu när jag inte får.

Du fixar tentan!