Sidor

torsdag 21 augusti 2008

"There and back again ..."

Trollmor


Små svampar för att vara i Dalarna,
de flesta var närmare 30 cm höga!



Mysigt!


Fantastiska Fam njuter av utsikten!

Då var det över. Ångesten bröt fram ordentligt på tisdageftermiddagen då vi fick resultaten :'(
Men idag kändes det som att jag för första gången var riktigt ledig, på två år, och det var obeskrivligt skönt. Besvikelsen och klumpen i magen försvann då jag äntligen kunde plocka fram penslar, leran och allt annat som är värt att ödsla timmar inomhus för.
Iallafall är jag tacksam för de fem dagar jag fick tillsammans med mina galna kompisar som bor alldeles för långt ifrån mig. Tillsammans promenerade vi i timmar, delade innersta tankar, skrattade, drack Tequila, dansade natten lång, lekte charader och gick vilse i dalarnas skogar. Jag och Fam fann en kväll en hel skog full med tomtar, troll, ugglor, miniatyrstugor och annat krafs. Vem som har placerat dem lär vi aldrig få veta!
Regelbundna resor till Mora är över. Jag kommer sakna blåbärsskogar, röda vägar och tentaförhör. Men jag får vara glad att jag på denna resa hittade både inspirerande vänner och en bit av mig själv.

1 kommentar:

Malin sa...

Man får hoppas att dina vänner här i stan kan uppväga lite *kram*