Sidor

onsdag 27 augusti 2008

Hå hå ja ja!

"Västermalms brevbärare är anmäld försvunnen ..."
Hihi.

Sådär. Då var den bloggpausen över. Man kan säga att det var en vännersambohusdjurföräldrarfamiljruntomkringsvärmor-hjälp. Det är riktigt svårt att vara deppig när man har underbara individer runt omkring sig. Jag lovar, har försökt flera gånger.
Mitt projektarbete inför skolan är i full gång (iallafall i huvudet än så länge) och jag kan väl säga att jag ser fram emot det så häääääääääääääär mycket. Det inkluderar hundar, fotografering och homeopati, jag menar roligare än så kan det inte bli!

Idag fick jag och Niklas sitta med glansiga ögon och se ner i en valplåda där nio små whippetvalpar låg och pep. Jag kan inte beskriva hur fina de är och jag fick bita mig händerna för att hindra mig att lyfta upp dem. Jag vet inte, det är väl inte snällt att önska att någon ska lämna stan, men nu får Maria gääärna åka iväg och behöva hundvakt. Jag vet inte om jag kan vänta till slutet av september *svälj*

Idag har vi varit på träningstävling på MBHK och det gick väl OK. Om man bortser från att linförigheten gick uruselt och ställandet under gång trippades på lite extra efter kommando. Men jag får väl skylla på hormonsvallningar, spökålder och skendräktighet. *harkel*
Leia gick som en gudinna iallafall och nu ska här tränas och tävlas med damen! Jag ska också ta och träna upp kondisen på henne ifall inte matte misstycker.
Leia blir även kvar här veckan ut så nu är vi fyra i familjen som ska trängas i soffan. Inte för att någon av oss har något emot det! :)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tack vad snällt :) Bilden plus text gav mig ett härligt skratt nyss ;) hihi!! Nu längtar jag också till slutet av september, inte bara för att ja fyller år utan även för att jag också kommer att hälsa på dig på alnö då :) PoK

Anonym sa...

Vad skönt att du är gladare igen! Vilken härlig bild på Tia! Hon använder sina tassar precis som Zeb gör =)

Anonym sa...

Ok. Jag står redo med kameran den dagen du ska dit! 5-6 veckor brukar vara den magiska tiden med valpar...
Blev lovade en dejt med såna små Tiabebisar & hoppas att jag ska hinna se dem innan de flyttar.

Kramar Lisa & röda

Anonym sa...

Angelika, världens bästa hundvakt!

hmmm,
jag tror att valparna pep för att du INTE tog upp dem......
De har nu redan kommit på att människohänder kan vara nog så sköna att bli smekta av.
Så dröj inte för länge innan ni kommer tillbaka!

Kram
Maria

Anonym sa...

Skrattar bäst som skrattar sist. Mohahahahaha!

Nä, jag skojar bara. Hundträning är en lurig hobby har jag märkt, speciellt när det kommer till tävlingar och dylikt ;)

Anonym sa...

Hahahahaha underbar bild :D