Sidor

lördag 2 augusti 2008

Badnymf.

Väldigt smickrande bild ...


För knappt ett halvår sedan avskydde Tia allt som hade med vatten att göra. Nu simmar hon praktiskt taget varje dag i allt från Sidsjön till Selångersån (blärk...). Hon har till och med kommit så långt att hon halvhjärtat kastar sig i, men bara om man kastar i något att hämta först såklart. Det är ju jättekul med en hund som gillar vatten och bra motion blir det :)
Lydnadsträningen går det si och så med. Ägnade kvällen åt några moment igår och ja - det blir ju ingen debut i september iallafall. *host, host* Men det gör inte mig något iallafall. Alla som känner mig vet att jag avskyr att tävla och det kanske inte riktigt är vår grej. OK, jag måste erkänna att så pass noggrann är jag att vi fan ska kunna grejorna klockrent ändå, men bara jag slipper bli stirrad på, heh ...
Däremot är vi båda grymt intresserade av spår så ni som kan något om det får gärna ta er an oss! ;) Vi är idel öra och nos!
Tills dess får jag finkamma nätet, vilket jag verkligen INTE borde göra då jag har sluttenta om exakt sexton dagar. Jo, det är sant och jag är en usel student.
Då är det tur att man har klasskamrater som sparkar en i häcken och tvingar en sitta på en kökssoffa med laptopen i knät och knappa på MSN.

Imorgon väntar ännu en lång arbetsdag, men det är den sista på tre veckor och på måndag drar lilla familjen till Svärfar med Skansen, fästingar, god mat och VILA! Jag hoppas även på sol så jag kanske kan få någon liten nyans smutsbrunare på mig iallafall istället för blekgrå. Jobbigt att packa då vi ska åka tåg eller buss och jag vill förutom mina egna femtioelva ombyten ha med kamptrasan, bollkastaren, hundmatsburkar, spårsele och lina, böcker och djävulskap.
Ja, jag får nog hoppa över några ombyten för byrackans grejor går först :D
Hur gör man då man har barn? Har man ett ombyte kläder med sig tills de fyller arton och kan bära själv?

Nej, nu blir det andra bullar. Vi har magarna fulla av grillade hamburgare och pecannötspaj, vi har varit hurtiga och vi har tjänat pengar ...som jag kan slösa. Vi har älskade vänner hemma igen och vi har en vecka framför oss med lediga dagar fylld av hundiga och mänskliga (öh?) aktiviteter! Vad mer kan man begära?
Ja, det skulle vara att jag var superförberedd inför tentorna. Well, well, synden straffar sig själv heter det ju och man är sin egen lyckas smed. Fan, vad jag älskar det talesättet :)

3 kommentarer:

Malin sa...

Sin egen lyckas smed... Det är fan sant. M

Anonym sa...

Vilken söt bild! Vart an än kikar i bloggar så är det bilder på blöta hundar... ha ha ha. Inget undantag här heller :-)

Vegas älskar också vatten nu, han simmar och simmar så jag blir nervös att han ska ta ut sig och sjunka av ren utmattning.

Oj, oj, sluttenta? Lycka till!!!!

Ha det bra och bara så att du vet så lägger vi ett spår då och då. Jag hör av mig!

Kicki

Anonym sa...

Hehe, jojjomensan, det var jag på första parkett med den rosa mobilen i högsta hugg! ;-)

Söt bild på badnymfen! Så där med öronen rakt åt sidorna brukar Aika sitta när hon tycker att jag fotat för mycket :P