Sidor

måndag 14 juli 2008

Systrarna tu ...


Aussie Actions Red and Tan Lilly

En vecka som kennelflicka hos Zadiyads är över. Alla hundar och katter överlevde trots att jag är en livsfara när jag ska hitta nya skogsstigar med sex hundar i koppel i alla former, storlekar och kulörer. En kväll letade jag förtvivlat efter kattmamma som var spårlöst försvunnen, en dag skrämde Tia och Lilly vettet ur en liten pojke, en dag glömde jag hundarnas bäddar ute i spöregnet och en dag höll Linnéa på att få en liten Italienarflicka med sig hem. Lite skraj ensam i ett stort hus sov jag på hård kökssoffa med TV:n på hela natten. Men denna sommar var lyckad jämfört med förra för jag fick efterlängtade besök av goda vänner och det blev till och med så att Niklas sov över två nätter. Och jag insåg än en gång att jag är himla lyckligt lottad.

Fam & Challis, mina minst sagt vansinnigt tokiga kurskamrater bilade sig hit opp till Norrland och jag fick njuta av deras sällskap och energigivande i två och en halv dag med läxläsning, promenader och romantiska filmer. Vad mer kan man begära?

Nu väntar en vecka med några korta arbetspass, hundträning, bort-med-sockerberoende-och-få-en-välsvarvad-kropp-träning, bio och förhoppningsvis något besök till päronen på landet. Och just det ja... studerande.
Sedan... Ja, sedan så har jag halva sommaren kvar. Lovely, i mina ögon.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så fina bilder!! Och vad kul att få vara kennelflicka några dagar, även ensam och skraj i ett stort hus =)

Malin sa...

hur tänkte du ta dig ann bort-med-sockerberoende-och-få-en-välsvarvad-kropp-träningen? Jag behöver verkligen vara med på nått sånt. Min mage börjar se ut som en mjuk deg massa! *rysa* Hjälp! Vad är din plan?
M

Anonym sa...

Oj, det låter som du har en fullspäckad vecka framför dig. Som föregående skriver undrar jag förståss vad du har för tips... ?

Och sen halva sommaren kvar...
Jag börjar jobba till veckan... snyft. Två veckors ledighet till ända. Hu huuuu...

Ha det så bra!