Sidor

söndag 1 juni 2008

Värmebölja - puh!


Väckarklockan ställdes om imorse efter att jag stoppat i mig huvudvärkstabletter. Det resulterade i att vi klev upp alldeles för sent, men jag erkänner att det var skönt att få sova ut. Synen som mötte mig i köket var tomma glasflaskor och vinglas, en sådan röra! Men det var så värt det! :) För inget är bättre än en kväll i goda vänners lag.
Jag & Tia gick till hamnen för att kolla in någon typ av "Hundens Dag" som Doggy anordnade och har haft en helmysig dag, blandannat med lite Agilityprovning. Hon är ju en stjärna hunden och gjorde banan som om hon var född till det! OK, vi har ju faktiskt provat förut, med rör och grejor som ligger här utanför i allén inför ombygget av vägen. Men den där sicksacken med pinnar gjorde hon på ett nafs och en sådan har vi minsann aldrig sett! Vi kommer aldrig skaffa någon annan hundras för då kanske man måste jobba för att få resultat med hunden och varför ska man överanstränga sig? Kelpien fattar ju långt innan man gör det själv. ;)
Jag köpte en mjukglass på vägen hem, bröt av skeden och spillde ner byxorna med Noisettetopping. Jag kastade den efter tio meter. Och då hade den förressten redan förvandlas till en vaniljsjö i hettan.
Vi vadade i Selångersåns förföriska bruna och trögflytande vatten, kastade lite pinne och mötte upp med Niklas. Vi sprang nästan över ett par som solade, som tur var var det Gab & Lars som bjöd på vindruvor och surr. Hemma igen slockande vi i soffan. Kan man annat än älska söndagar?
God middag hos Malin & Andreas fick avsluta en trevlig dag och nu ska jag stoppa näsan i skolböckerna. Imorgon blir det provjobb på Drakborgen, vi får se hur det går ...

Idag fyller världens bästa mormor år! Grattis, du är bäst såklart.

3 kommentarer:

Malin sa...

hihi skulle velat promenerat med dig hem o tittat på eländet *fniss*

Anonym sa...

Låter som en toppendag. Jag hade helt missat att det skulle vara hundaktiviteter i hamnen så jag fick läsa om det i tidningen idag. Hmf! Men vår söndag blev härlig ändå! Underbara sol och värme!

Titti sa...

Menar du besiktningen av audin? 2 grejor som måste bytas.. Lars har lovat att fixa det så jag hoppas han gör det. Har handlat grejor för några tusen idag.. =( Sen är det ett tråkigare fel som en annan kille ska kolla på torsdag, lär väl få punga upp nån tusenlapp då med. Känns iaf skönt att det finns nån annan frivillig än Lars som jag kan lita på. Hur gick det att provjobba? Hörs! KRAM