Sidor

onsdag 18 juni 2008

Sunshine...?

Ont i hälen, den går bara inte att sätta ned...
Stel nacke, som knakar så fort jag vrider huvudet åt sidan...
Ihållande bultande huvudvärk, trots par i Alvedon & Ipren...
Stel armbåge med ajaj-märke...
Revbensupphakning och djup inandning ej möjligt...
Mensvärk som känns som förlossning...
Suddig syn, dags att damma av glasögonen...

Tänk om jag kunde ta vara på detta nu då och vältra mig i min egen självömkan! Bara för att få ha det gjort för en tid framöver. Nu skulle vara lämpligt. Då kan jag ju samtidigt gråta lite över att jag tagit på mig alldeles för mycket jobb i sommar och att jag ligger fruktansvärt efter i skolan och att jag aldrig hinner med att ge Tia (och Niklas) vad de behöver. Då kan jag ju låta det vara drivor med hundhår och odiskat porslin och torkade blomblad på golvet och då förstår människorna som bryr sig om mig, och som kommer för att trösta, se att jag är alldeles jätteolycklig för jag orkar inte ens städa mitt annars så skinande ett-omslag-på-en-inredningstidnings-hem (AAAAHAHAHAHAHA! Så ser det tyvärr inte ut... *suck*)

Men så fan heller! Trots alla små fysiska olyckor som ramlat över mig de senaste dagarna, trots att jag såg i min almanacka att jag faktiskt inte har en tom dag utan åtaganden på de närmsta tre till fyra veckorna - så kan jag inte sluta vara oförskämt glad och lycklig! Jag kan inte ens reta mig på måsjävlarna och deras skrän så fort man promenerar för nära deras tillhåll... Jag kan inte ens känns lite avsky när en oförskämd gäst pekar på en med sitt finger och deras ännu oförsämdare unge står bakom och pekar med sitt kladdiga finger och har snor smetat från hålen i ansiktet och långt ut på kinden. Kanske det syns också att ingenting biter på en genomglad mänska...? För måsarna tystnar muttrande och den klagande gästen sätter händerna i sidan och mumlar att det var visst hon som tagit fel ändå... Jag bara ler och är alldeles överjävligt glättig.
Kan inte låta bli att överösa stackars gubben med kramar och kyssar och bedyra min eviga kärlek! Kan inte låta bli att lyssna med huvudet medkännande på sned och säga "oj" och "nämen" då granntanten beklagar sig över värdsliga ting. Kan inte låta bli att lääängta till midsommar och hela familjen samlad och somrigt kvällssvala lakan mot kroppen i systern hus. Kan inte låta bli att pilla kärleksfullt i hundens päls då hon sover så sött. Kan inte låta bli att gnolande städa hela lägenheten och le överseende då grannarna vrålar för Sverige. Kan inte låta bli att smsa mina kära vänner med totalt oviktiga ting som tar onödig tid för dem att svara på. Kan inte låta bli.
Livet är underbart!

5 kommentarer:

Anonym sa...

inget sms från dig är oviktigt elle rjobbigt att svara på, jobigare är dock att ja aldrig får nå sms!! kramar oom en allt för stressad Angelika!

Anonym sa...

Låter härligt =) Du kan få städa hemma hos mig också nu när du är mitt i ett glädjerus? ;)

Hoppas ni fick en riktigt mysig midsommar!

Titti sa...

Skönt att du e lycklig =) Ta vara på den tiden. Glömde ju för gudsskull att ge dej pengar för studentblommorna.. #SKÄMS# får fixa det på nåt sätt. Hoppas du haft en bra midsommar! KRAM

Anonym sa...

Love ya´ Angel

Titti sa...

Men guuud!!! är det han??? Synd att det är sånt taskigt kort. Han har ju för fan paolo roberto, natascha peyre, johan becker o carola, MAGNUS HEDMAN, och en jävla massa andra!! Vad fan sysslar han med egentlgen, är det ett skämt!? Skulle satsat på han... =) HAHAHA