Sidor

onsdag 25 juni 2008

Jag är breeed, jag är breeed, bredare än bredvägen!






Midsommar är över. "Nu är det 6 månader kvar till jul" sa min Optimist-bror och jag grät en skvätt inombords. Jul är trevligt, men om 6 månader lika med vinter lika med snö lika med kyla, nedstämdhet och snudd på ideidéer (haha!)

Mycken har hänt sen sist jag satt här o knattra. Jag har idag kört en husbil större än vår lägenhet runt halva Medelpad, jag kände mig stor vilket är en känsla jag inte upplever alltför ofta. När jag kör den mot söder på måndag ska jag ha "I'm broad, I'm broad, I'm broader than Broadway..." på högsta skrän.
Jag hämtade även upp fina Fina idag efter hennes slitsamma arbetsdag och tvingade henne att visa mig vägen till Klass-fabriken där jag inhandlade en låda goda köttkorvar. Sedan lämnade vi bilen hemma och promenerade åvägen till Granlo och åt en pizza tillsammans med hundarna då våra magar vrålade ikapp. Sådana stunder tillsammans med en av ens bästa vänner går inte att beskriva helt enkelt. Hemma igen tre timmar senare och efter ICA och storköp tänkte jag ringa Elin men då hon är en karriärkvinna och kliver upp i ottan tror jag att jag avstår. Jag tror faktiskt jag ska krypa ner under täcket och läsa lite inför sluttentorna. Fast vem försöker jag lura? Jag kommer somna bums som vanligt.
Niklas and tha gang kommer kanske snart och jag måste väl visa mig som den värdinna jag är och buga och skrapa som man gör för japaner. Nåja, ingen av dem är made in Japan men de är tokiga killar som åker femtio mil för att träna kampsport sju timmar om dagen i fem dagar, bara japaneser är så... målmedvetna. En av dem är frilansande foto-nånting och har filmat tillsammans med Vin Diesel (drääääggel...) så kan väl tänkas vilja byta något ord med honom *host*

Träning med Tia har helt enkelt inte existerat de senaste dagarna och till och med veckorna. Hon är i någon hopp-och-skvätt-period och är nu hysteriskt rädd för karlar och barn och andra hundar och bilar och ja, you name it. "Spökperiod" kallas det ju när ens pälskling inte riktigt uppför sig som man hoppats på då man hämtade knytet 8 veckor gammal och hade dens personlighet utstakad :) Iallafall simmar hon med något jämna mellanrum och tre nya partytrix ska läras in så fort matte hittar klickern. En spårkurs skulle vara på sin plats oxå då hon har ett förjävla utomordentligt luktsinne!

Åh, nu vrålar grannarna. Undrar för vilka?
G'natt! /A

5 kommentarer:

Anonym sa...

"Spökperiod" har nog inte bara "pälsklingar" känns det som.. What about 7-åriga människobarn som man också liksom hade peronligheten klar på, redan i magen, faktiskt?!!Trodde man.. Kram moster

Anonym sa...

hejsan!! ja de är sådär just nu... men tycker de va länge sen ja va sjuk så de va kanske "på tiden" va vet ja, nu när ja är i lyc kan de ju komma lite spökningar också så ja ska försöka få tag på chris och berätta lite omdetta!! kram och tack för fin kommentar!!

Anonym sa...

Men hej jänta!! Vad skoj att du hittade mig =)
Ja vi hoppas på valpar här i höst istället, vore så skoj! Både jag och Nova är redo denna gång.
Japp de e min man i båten :) Du har säkert tränat me honom då han höll på med sådant en gång i tiden, i vår gröna sköna ungdom, hehe!
Ha det tiptop så hörs vi, nu kan vi ju spana på varandra liksom å hålla lite mer koll på va som sker!
Kram!!

Titti sa...

Tufft att köra stora ekipage.. =) Jag ska köpa mej en dodge ram (stefan stile) kanske i mitt nästa liv`?! Hoppas allt är bra! KRAM

Anonym sa...

Ja det här var ju kul, fan va tråkigt. Snart är det ju bara 5 månader kvar till Jul trots allt.

Har det bra iallafall och hälsa Niklas /Bror din. (KRAAAM)