Sidor

tisdag 3 juni 2008

En ny familjemedlem!

Kan man önska sig mer än trevligt sällskap,
varm sol och en lummig skog?


<3


Fotobevis på att kelpies kan flyga!


Tre nöjda hundar!



Vattnet är precis så lerigt som det ser ut!


Figo.



Iallafall till och med nästa måndag. Figo, borderterrierherre, vältränad med mustaschen på rätta stället. Han är mycket mer försiktig än jag trodde och funkar skitbra här hemma än så länge. Vi har hunnit med massor idag; tidig morgonpromenad före tuppen, lek och bad i Bergsåker och så nu lite lydnad på Åkersviksplan. Eller ja, Tia & jag har tränat lydnad och kontakten med Figo stärktes med en sådan där kampleksak och många varv i luften. Eftersom jag var klumpig nog och missade kursen igårkväll (%!!#*!#%&!) så tänkte jag ta igen det lite nu. Hon är jätteduktig på läggande under gång förutom att hon antingen smyger ner och kryper några extra småsteg i läggandet eller smäller omkull på rygg. Men det gillar vi; att ha ett mål! Ställande under gång är också lite sådär småtrippande efter kommando, men det blir sakta men säkert bättre. Hon flyttar dessvärre bakdelen något steg åt vänster då jag går tillbaka till fotposition och viker undan blicken, trots att jag glor rakt upp i himlen och verkligen försöker göra mig så liten och snäääll som möjligt. Något som vi verkligen har problem med är det fria följet, för det är klockrent i linförighet men så fort kopplet åker av fuskar hon jättemycket trots peppning eller "åthutning". Hmm ...? Köttbullarna eller kampleksaken verkar inte alls intressant då.

Anställningsbevis på Drakborgen skrevs på imorse och jag är nöjd. Trodde jag skulle få slag då ungarna vällde in imorse i sjutusen decibel men man vande sig och så fort jag lärt mig hur grejor och rutiner fungerar så kommer det bli jättebra. Då kanske man med ro kan slå sig ner med böckerna på kvällarna, hästtentan närmar sig med stormsteg. Blä.

Imorgon åker vi ut till extrajobbet på Alnö och hundarna får vara i rastgården så det inte blir något onödigt bråk då jag ska städa och fixa inomhus. Men på Alnö finns lummig skog och mååånga stigar. We like!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen... ska du jobba på drakborgen? Oj, jag var med Alva där en dag medan Samuel var på kalas där... Och oj, vad vi lekte! Jag hade skitkul...
Vi ses kanske där nån gång. Jag är den mamman som tränger mig före barnen i kanorna, skjuter bollar i huvudet på dem... eeeh... Nä. Bara på mina egna.

Kul med en lånad familjemedlem, han ser fin ut. Ingår i mustaschkampen mot prostatacancer och allt.

Ha det bra!

Anonym sa...

Hejsan!
Du undrar över den finfina lilla kelpin men den häftiga färgen. Hon är en alldels äkta working kelpie som är registerad som fawn och tan.. De är inte så vanliga men den färgen finns även på våra "vanliga" kelpisar men jag har bara sett bilder inte sett någon i verkligheten..
Mamman till hunden var blå och pappan red and tan! Men det är ju inte färgen man e ute efter utan huvudet! Men jag måste hålla med att dom e bra coola.. Kollade du in bilderna på valparna, det är en hane som jag tror kan bli likande!

Lycka till med alla hundar! Mycket trevlig sida!
//Sandra