Sidor

fredag 9 maj 2008

Good feelings ...

Gillade Lisas (www.krutrut.com såklart) "utmaning"!


Sommar. Gerberor. Ljumma, ljusa sommarkvällar. Meta. Skogspromenader. Doften av skogsstig och myrstack en sommarkväll. Mammas mat. Svärmors hembakta sirapslimpa. En liten lapp från Niklas. En smekning på kinden. Nattlinne. Mitt emellan min stora familj. Tia sover på mina fötter. Niklas sover bredvid min kudde. Doften av hägg hos mormor & morfar. Väl förberedd på tenta. Sagan om ringen-maraton med storasyster. Bio. Ett lyckat foto. Ett leende från Tilde. Sommarbrisar. Godis. Varm O'Boy. En bukett Förgätmigej av morfar. Mammas hembakta tunnbröd. Ett nystädat hem. En lyckad tavla/teckning. En glad och kramgo sambo. Fredagkväll. Söndagmorgon. Sundsvall. Allt i Hemmet. Sagan om Isfolket. Niklas tränar Aikido. Nya möbler. Mat från Blå Kiosken. Sms. Vågstänk i ansiktet. Lax. Het dusch i minst 30 minuter. Mammas hjärtslag. Mina helt fantastiska, oersättliga vänner. En kommentar på bloggen. Min randiga bomullströja. Mitt randiga duschdraperi. Mina randiga dokumenthållare. Randigt. Kallt vatten då man är törstig. Kissa då man är jättekissnödig. Korvgryta. Mina fårullstofflor. Fleecemorgonrock. Ny frisyr. Veterinärmedicin. Niklas tröjor.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oh ja, Sagan om isfolket! Vet du att den har varit min kvällsläsning i snart 10 år!!! När jag hunnit igenom hela serien börjar jag bara om från början. Galet va =)

Titti sa...

Brukar ofta tänka på (oftast när jag är på väg till jobbet) dom gånger vi satt i bussen på väg till skolan(franzén) och drömde oss bort till olika ställen, typ att vi ville hellre ligga i din mormors soffa och slappa och titta på film eller vara nån annastans än att vara i skolan. Nu är det tvärtom! Önskar att man var ung och dum och gick i skolan igen än att vara "vuxen" och dum. KRAM

Anonym sa...

Hej hej!

12 poängarn tackar för komplimangen och hälsar att efter helgkursen för Gerard o´Sheas är själförtroendet och svansen i topp...trots 2an.

Ha en trevlig vecka., hoppas du och hundarna mår tipp topp! Ses vi till helgen på utställning?

Anonym sa...

Din randiga bomullströja? Är det mina du menar eller? Jag ska börja köpa prickiga tröjor så kanske jag får ha dom i fred, eller? ;)