Sidor

fredag 30 maj 2008

Får får får?









Todd.


"Jag tittar på håll jag matte!"


Skip/Chip (kommer inte ihåg hans namn riktigt) & Meg (eller Peg?)


Don arbetar!


Ljuvlig sommarkväll & ljuvliga hundar!



Lilly ville också springa ...


Så har man äntligen provat på vallning också! Både Tia och syster Lilly skötte sig bra med lite ointresse men ingenting som inte kunde tändas, sa vår instruktör. Det måste ha varit 25 grader varmt igår kväll! Helt underbart väder, utan blåst och med massor av mygg. Tia tyckte fåren var lite väl läskiga så hon höll sig på avstånd, men skällde ut dem efter noter och började tillslut cirkulera lite smått. Helt otroligt var det att se de andras bordrar valla, vilken koncentration!
Ja, vi hade iallafall en hemskt trevlig kväll jag & Linnéa och våra hundar och vi ska naturligtvs prova på igen, men det kommer inte bli någon vallhund av Tia på heltid förrän jag kan skaffa mina getter. Och då är det ju bra om hon får börja på de... eeh -mindre intelligenta ulliga sakerna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att testa å valla får :D
Lycka till med framtida aktiviteter ;)
Kram kram

Titti sa...

Skulle varit kul att få följa med med Maja nångång.. Synd bara att det blir utklassning då! =)