Sidor

tisdag 22 april 2008

Träningstisdag!


En sak som definitivt ska tränas
på är passitivitet.


Idag fick jag jobba på mitt nya alldeles superbraa jobb och hade en glassig dag minsann. Mormor & mamma mötte upp på lunchen och bjöd på pannkaka och jag fick som vanligt en sådan vääldig hemlängtan, som varje gång jag träffar någon ur familjen. Jag vill liksom bara krypa ner i mammas handväska och inte synas eller höras utan bara vara.
Trots att migränen låg där i bakhuvudet och kämpade för att slå sig fram genom värktablettsmuren gick dagen galant och jag kom hem på strålande humör, en Treo till och dagen var räddad. Ilade till affären för att fylla kylskåpet som gapat tomt mot oss i några dagar och hade nästan lyckorus då jag insåg att vi hade middag planerad fem dagar i förväg, vilken skräll!
Skitstressad knölade jag sedan in mig och hund i Linnéas bil för lite träning på Matfors BHK vilket gick galant och vi har lite nya grejor att träna på. Ska definitivt inhandla en apportbock också och tjuvträna för Tia verkade tycka det var helskoj. Träffade Kiddo oxå, en "kennelbror" till Tia och jag är helsäker på att nästa hund, när det nu blir, definitivt blir en hanhund! Kan inte hjälpa det, that's who I am, en hanhundsmänniska som man så fint säger. Kanske hinner man ångra sig då det inte är på tapeten på långa vägar med en till hund. Nån gång ska ju knodden in också eftersom min gubbe nu börjar närma sig ålderdomen, hela 28 år! ;p

Imorgon ringer väckarklockan 05:45 och ännu en jobbdag väntar. Tänk, vad längesedan jag tyckte det skulle bli kul att gå och jobba! Senare på kvällen är en promenad inplanerad med Malin och sedan med huvudet i "Håll hästens frisk" för jag orkar INTE ha ångest inför nästa tenta.

Åh, vad jag längtar till helgen då jag & Tia ska åka norrut till Elin & CO! Måste bestämt skaffa lite musik så jag kan skråla på vägen också :)

G'natt! /Angel

2 kommentarer:

Malin sa...

Ser fram emot prommisen ikväll och knodden också när den nu kommer ;)

Anonym sa...

Oj vilken heldag!! :)
Jag ska också börja ett nytt jobb. På måndag, så jag är supernervös!! Jag hoppas att jag också kommer att tycka att det är kul att gå dit varje dag.
Ha det bra!