Sidor

tisdag 8 april 2008

Trasig tass ...


Om man tar Tia i nackskinnet och osar ilska kan hon skrika som en stucken gris, men när hon har en halv centimeter brett sår på trampdynan säger hon inte ett ord. Blir bara irriterad på bandaget och att hon halkar utomhus. Igår när jag la på bandaget första gången såg ut som hon fått BSE (Fam & Challis: Det står för bovin spongiform encefalopati ... *host* :) - alltså "Galna ko-sjukan", hon lyfte benet så högt att hon nästan tippade över. Idag stödjer hon ganska bra på det, men den illgröna döhäftiga lindan kliar väl litegrann antar jag. Iallafall är det sårrengöring och bandagering som står på dagsschemat och såklart supermedlet Arnica in -och utvärtes. Vi har ingen aning vad hon har skurit sig på, bara att trappuppgången såg ut som ett slakthus och jag undrade lite förfärat om hon hade börjat löpa ... eeh - kolossalt.
Promenaderna är sparsamma så det blir inomhussök med blodpudding och jag längtar verkligen tills jag kan börja gå alla dessa kursen jag planerat! Hon är så jäkla arbetsvillig och positiv. Vi fick även beröm idag på Djurmagasinet när vi var där och köpte en ute-strumpa, de tyckte Tia var väääldigt trevlig och väluppfostrad och förbaskat söt. *stolt*
Men för att kunna gå kursen bör man inte jobba endast kvällar och helger så jag har ju förutom sagt upp mig gått till arbetsförmedlingen för att få a-kassan. Eller snarare "betald" praktik så jag saaakta men säkert kan nästla mig in hos någon veterinär här i länet och få denna att förstå att jag är den perfekta djurvårdaren. Va? Nä, men jag har inte alls egocentriska och höga krav.
Arbetsförmedlingen ska naturligtvis krångla och bråka som vanligt och söker det ena papperet efter det andra. Kan de inte hjälpa en som verkligen VET vad den vill göra?! Hjälp mig nu att bli det jag är bra på istället för att kommunen ska behöva betala ut bidrag om 10 år då jag är nedsliten, alkis och bitter på livet. För så blir iallafall den största delen av de som jobbar inom hotell & restaurang och jag tänkte INTE gå den vägen...

Nej, men nu blev det grått. Dags att slita fram dammsugaren och storstäda innan N kommer tillbaka från träningen (Usch, träning ... Något som man verkligen borde göra nu...). Jag har ju köpt ett nytt duschdraperi idag och är lika lyrisk över det som över nya sängkläder. Dårhuset nästa?

Kram! /A

6 kommentarer:

Malin sa...

Jag förstår din upprymdhet över duschdraperiet! Själv går jag på rosa moln över min nya fina superlyxiga stekpanna=) Förresten så +ska+ du följa med o träna på torsdag! punkt.

Anonym sa...

arnica ska INTE användas på öppna sår, har du inte lärt dig något i skolan angelika ;) Hoppas lilla Tia blir bra i tassen snart, inge skoj att ha sår i detta väder... smuts = infektionsrisk!!

Anonym sa...

ja dom är verkligen besvärlig af asså. Stackars Tia gumman då. Jag läste på min blogg du lämnat spydiga kommentarer ska det vara så...:) och i o me detta så tycker jag verkligen att du ska storstäda nu och det var säker inget snyggt duschdraperiet men dyrt, hihi (där fick du)

Titti sa...

Stackars Tia! Chica är skendräktig.. Är ett rent helvete! Och det värsta av allt mitt uppe i allt strul så har hon ätit sönder min skinnsoffa. Ett stort hål i ryggstödet i mittendelen. Fy fan! See ya tomorrow!

Anonym sa...

Aj aj den tassen ser inte skön ut.. hoppas att det går till sig ganska fort.
Kram från oss tre

Anonym sa...

Hmmm. Ingen uppdatering sedan den 8 april. Det tycker jag är dålight asså, :). Vad gör ni i helgen???